Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding nu eller senere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at omdanne personligt ejet firma (virksomhedsordning) til ApS. Jeg har kørt i en hel del år og opsparet en god kapital.

Jeg arbejder med 2 ting, dels udvikler jeg software for et andet firma på T/M basis/freelance, dels har jeg selv et software produkt jeg udvikler og sælger, og som jeg håber på kan blive til noget interessant forretning engang. Jeg kunne også finde på at lave nye ting, måske et internet projekt eller investering i en ejendom (evt. i udlandet).

Jeg tror næsten jeg har konkluderet selv, at det vil være helt godt med et holdingselskab også.

Spørgsmålet går på hvilken rækkefølge jeg gør tingene i.

1. Omdanner til driftselskab A og så senere fx næste år opretter et holding selskab B og laver skattefri anpartsombytning. Eller

2. Laver både driftselskab A og holdingselskab B nu, og får det overstået i et hug.

?

Hvad giver største fordele, er nemmest for lægmand at forholde sig til og giver mindst besvær for mig (og revisor), osv?

Hvad er forskellene på at gøre det på den ene eller anden måde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Hej!

Jeg ville gøre det i et hug, idet det oftest er billigere at gøre det samlet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:45
Helt enig. Lav den skattefri virksomhedsomdannelse og lige så snart dette selskab er stiftet laver man holdingselskabet ved en skattefri anpartsombytning. Det er som Peter siger en billigere løsning da det i princippet er samme vurderingsberetning der lægges til grund for begge stiftelser. Jeg plejer selv at lave alle papirerne klar fra starten så man kun skal have kunderne ind og skrive under én gang på det hele. Herudover kommer ejerstrukturen hurtigst på plads på denne måde.  Men det kræver naturligvis at revisor er inde i reglerne og er vant til at lave skattefri omstrukturering. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)