men hvad med told hvordan gøres det? jeg snakkede i dag med Skat, der mente jeg skulle bruge speditør. Jeg mener dog at det burde være til at klare, med lidt hjælp...
Skat siger varene først udleveres når de er fortoldet? men hvordan foregår det?
Ok, hvordan foregår det så? (jeg kunne ikke få andet ud af skat end at der skulle udfyldes nogle papier og at det var svært og de mente at man skulle lade en speditør gøre det i starten)
men tilbageholder Postdanmark så pakken tilbage til der er betalt afgift eller?
Den eneste mulighed du har, er at pakkernes værdi (incl. porto) er under bagatelgrænsen. Den er i Danmark vist omkring 165 Kr for tiden.
Når pakken kommer til landet, så er det postdanmark der står for omdelingen. Det kan godt væreat HongKong post siger at de kan levere på 4-5 dage, men når først Postdanmark kommer ind i billedet og skal fortolde, så kan der gå tid uden ende. Kunden kommer til at betale told af pakken plus et ekspeditions gebyr til post. Mener det er omkring 150 Kr, men er ikke helt sikker.
Det du kan gøre er at sende det med DHL eller TNT. Det lyder dyrt, men hvis det er små ting og du kan sende meget, så kan du få en fornuftig aftale med dem og egentlig få en pæn rabat.