Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af biosensorer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg kontakter jer med en forespørgsel; jeg er uddannet havbiolog, og har fået viklet mig ind i et utroligt spændende PhD projekt på KU. Desværre har jeg ikke fået tildelt stipendium af fakultetet, og for at kunne starte projekteter må jeg finde den fornødne kapital andetsteds, .

Vi arbejder med behandling af synsinformation hos gopler (australske brandmænd). Det lyder måske ikke interessant i dette forum, men det kan være guld værd for en biotech virksomhed:

Goplerne har et temmelig detaljeret syn; 24 øjne gør dem i stand til at optage en stor mængde visuel information. Samtidig har de også et temmelig komplekst adfærdsmønster baseret på synet (svømmer i stime, undviger forhindringer, finder føde etc.), men de har næsten ingen hjerne til at behandle og videresende de informationer de modtager.

Og det er her det kunne være interessant for en virksomhed som bruger og/eller udvikler biosensorer; hvis det kunne lykkes os at afkode algoritmen som goplerne bruger til behandling af informationerne, ville man kunne udvikle semi-intelligente biologisk inspirerede sensorer, dvs visuelle sensorer der med ganske lille processor kunne styre computere, robotter eller lignende.

Det blev en lang smøre!

Mit spørgsmål til jer er: Kender I nogen, eller kunne I forestille jer nogen, der ville være interesseret i at investere i mit projekt? Jeg er klar over at investere i grundforskning er et "high risk, high gain" område, og da jeg bare er interesseret i min uddannelse, vil alle patentrettigheder tilfalde firmaet.

Hvis I har nogen idéer, så vil jeg rigtig gerne høre om dem.

På forhånd tak

Jan Bielecki  

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 23:14

Hej Jan.

Du kunne prøve teknologisk Institut. De kunne måske guide dig i retning af eventuel forskningsstøtte. Danfoss har også en del udviklingsinitiativer, og kunne måske gøre brug af jeres viden. Hvis de finder kommerciel interesse i jeres viden - kan de nærmest såvidt vides stille laboratorier og et omfattende netværk til rådighed.

Men ellers kunne du bruge dit "kommercielle øje" og kigge lidt mod virksomheder, der kunne gøre brug af den viden, som I opnår.

Udvikling af kirurgiske instrumenter - våbenteknologi - satelitter -  

Jeg håber det lykkes for dig.

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:47

Hej Martin,

Tak for dine inputs.

Jeg har udforsket de officielle kanaler, så nu er det, som du siger, bare at bruge den kommercielle tænkehat. Jeg har kontaktet flere firmaer som jeg kunne forestille mig kunne være interesserede, men er gået lidt kold for idéer. 

Kunne godt bruge en brain storm fra folk som har fingeren på pulsen!

Jan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)