Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rækkefølge ved salg i webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og læste denne tråd

http://www.amino.dk/forums/t/33902.aspx 

Og kan se at det nævnes som negativt at man skal oprette en bruger inden man kan betale sin ordre.

I min shop fungerer det også således

1. Læg varer i kurv
  2. Læg evt. flere varer i kurv
  3. Log ind eller opret bruger
  4. Betal med kort
  5. Kvittering vises

Men som jeg læser det, vil man med fordel kunne skræmme færre kunder væk, hvis man bytter rundt på 3 og 4 ?

Altså man fylder i kurven, betaler og derefter opretter man en bruger? Er det korrekt opfattet og hvis ja, kan man så ikke risikere at der går noget galt efter folk har betalt men inden de har oprettet sig som bruger og dermed aner jeg ikke hvem der reelt har købt noget?

Hvad er en evt. løsning på dette problem?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 00:34

For at kunne betale skal der være en ordre og dermed nogle brugeroplysninger - ellers vil det risikere gå helt galt (man kan selvfølgelig føre et betalings-id med til ordren så du kan se hvad der hører sammen, men du risikerer at stå med betalinger uden ordre og det er lidt noget rod) og der er næppe mange der vil betale før de har fået lov til at udfylde deres fakturerings- og leveringsoplysninger. Derfor kan jeg ikke se en måde hvorpå du kan bytte om på 3 og 4.

Det der skræmmer kunder væk er at de skal oprettes i det hele taget - for hvorfor skal man dog det? Når du går ned i Netto og handler skal du jo heller ikke udfylde en formular om brugeroprettelse/medlemsskab for at få lov til at købe - næh, man går bare hen til kassen og betaler og sådan bør det også være på nettet. Der er ikke noget forkert i at tilbyde brugerne at oprette sig som kunder - FDB kører jo med en lignende ordning med deres brugsforeningskort - men det skal være valgfrit og helst forbundet med nogle fordele.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 08:02

Det her med oprettelse af brugerprofiler på webshops er jeg generelt meget imod og i de tilfælde hvor man SKAL, vil jeg næsten gå så langt at sige at jeg forsvinder med det samme og køber hos konkurrenten.

Som Keysersoze skriver, så er registrering ikke noget man behøver i den fysiske verden, og sådan bør det også være på nettet. Selvfølgelig skal man bruge nogen forsendelses- og kontaktoplysninger for at gennemføre handlen og leveringen, men de fleste kunder vil kunne forstå hvorfor disse oplysninger er nødvendige. Hvad de fleste - inklusive mig selv - nok ikke kan forstå, er hvorfor man skal oprette en konto for at handle.

I mine øjne bør der være en endog meget god grund til at kræve registrering ved handel på nettet. Det her med at man "så bare kan logge ind næste gang så man ikke skal udfylde forsendelsesoplysninger" er ikke godt nok. Ej heller hvis det er et spørgsmål om at butiksejeren ønsker statistik på hvilke kunder der har købt hvad. I dette tilfælde må man som butiksejer lave noget statistik på navn, email, telefonnummer hvad ved jeg, men spare kunderne for bøvlet med at lave konti.

Mvh. Anders 

Anders Lund
LAIT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:47

Mht. login: Her synes jeg, at der er forskel på salg til erhverv og salg til privat.

Som privatperson kunne jeg ikke drømme om at handle et sted, hvor jeg skal oprettes som bruger - jeg er simpelthen ude af shoppen, så snart jeg ser et 'opret konto' billede.

Til gengæld giver det mening, at logge ind som erhvervskunde - her er der ofte adgang til leverandørens priser, men først efter login. Her giver det mening - mine kunder kunne kan se på grossistens hjemmeside, men grossistpriser bør ikke komme til detail-kundens kendskab.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:58

Det jeg mente i den tråd du henviser til er at jeg skulle udfylde password oplysninger og fik tilsendt en mail hvor der stod jeg nu var bruger i systemet. Det smarte ved dette er selvfølgelig at næste gang jeg handler så logger jeg bare ind med email og password og så har systemet fundet alle mine oplysninger frem. Men har du en webshop hvor kunderne ofte kun køber en gang så er det dumt at tvinge dem til at oprette en bruger. Folk kan være bange for at oplyse deres passwords over alt, især fordi folk ofte kun har 1-2 passwords til alt.

Hvis du tilgengæld sælger nogle varer som du ved kunderne køber måned efter måned så kan bruger konto næsten ikke undværes. Og ligeledes hvis det er b2b så er brugerkonti også en god ting som Kirsten nævner.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:35

Hej René

Jeg kan se at du ikke beder om password i første del af registreringen. Jeg kunne forestille mig at du først beder om dette efter ordren er afgivet. Dette er helt fint, men jeg tror du kan optimere lidt mere alligevel. Nedenstående er en fiktiv dialog med mig selv, som er tænkt som inspiration til mulige optimeringer.

1) Du har to knapper "Registreret Bruger" og "Ny Bruger". Jeg ønsker ikke at være bruger af shoppen, jeg vil blot være kunde. Kan jeg ikke handle her uden at oprette mig som bruger? Måske kan jeg købe varen et andetsted hvor jeg ikke skal registreres som bruger!

2) Du beder om telefonnummer. Jeg har hemmeligt nummer, og du har jo min email, så hvorfor skal jeg oplyse dette???

3) Du tvinger køber til at skrive fornavn, efternavn og adresse med stort. Hvorfor det? Det minder lidt om en fornærmelse når jeg bliver påmindet om noget jeg godt ved. Når jeg skriver med småt er det pga. dovenskab. At blive påmindet om at jeg er ved at springe over hvor gærdet er lavest er ufedt - og pakkerne plejer da at komme frem når jeg registrerer mig på denne måde andre steder. Nå, hvor kom jeg fra... måske skulle jeg lige vente med at købe nummerpladeholderen. Kommer tilbage i morgen (måske).

Mvh Jesper

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 16:36

Hej Jesper og tak for et rigtig godt input.

>>Jeg kan se at du ikke beder om password i første del af registreringen.
>>Jeg kunne forestille mig at du først beder om dette efter ordren er afgivet

Det bliver auto-genereret og sendt til dig på mail, den fik du så ikke da du brugte en ikke-gyldig af slagsen

>>Jeg ønsker ikke at være bruger af shoppen, jeg vil blot være kunde

Jeg retter det til kunde. Det er et levn fra ToyotaExtreme.dk hvor det meste kode kommer fra

>>Du beder om telefonnummer. Jeg har hemmeligt nummer, og du har jo min email, så hvorfor skal jeg oplyse dette???

Når jeg står og skal lave dine rammer og finder ud af at du ikke kan stave til Jesper men har skrevet Jepser, eller du ikke har skrevet husnummer på adressen, så er det godt nok dejligt at jeg kan komme hurtigt i kontakt med dig. Set fra min side af i hvert fald

>>Du tvinger køber til at skrive fornavn, efternavn og adresse med stort. Hvorfor det?

Endnu et levn fra ToyotaExtreme.dk. Det får jeg fjernet snarest samt få lagt alt Javascript i en ekstern fil (Af SEO-mæssige grunde)

Men det er super god kritik, og konstruktiv kritik, noget som jeg virkelig kan bruge til noget.

Shoppen er hjemmelavet, så det gør det hele lidt nemmere når der skal laves tilretninger, så bare fyr løs Wink

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 22:30

Personligt synes jeg det er sjusket ikke at skrive sit navn og adresse med stort begyndelsesbogstav, men efter at have slået valideringen fra, kan jeg se du ikke er den eneste der hopper over hvor gærdet er lavest.

En stor del registrerer sig uden at skrive med stort, men nu laver jeg en funktion der selv retter bogstavet til stort, så kunden ikke skal ulejliges med det ;-)

Men tak for input, det er dejligt at høre andre menneskers mening.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)