Er det nu også så vigtigt at det bliver noget med musikinstrumenter? Når der nu allerede er en, der hedder det samme, var det så ikke bedre at skille sig ud? Jeg ville hellere gå i retning af noget, man kan huske og som kan bruges som dit varemærke. Hvad med nogle lydord, fx. truttelut.dk, bumbumbum.dk, krasj-boing.dk eller noget i den retning, der passer til dine varer?
Med mindre du har et godt markedsføringsbudget så du har råd til en brand kampagne der kan slå dit navn fast eller en helvedes masse adwords kampagner kan det godt anbefales at indtænke potentielle søgeord direkte i domænenavnet som du ligger op til - Ja det ville næsten være tosset andet.
Tak for jeres forslag, men jeg må indrømme at jeg virkelig helst vil have noget med "musikinstrumenter" i navnet. Og det er netop af den grund som Ronnikc nævner, så tak for din støtte til det Ronnikc. Så vidt jeg har fundet ud af, foretages der over 7000 søgninger om måneden på ordet "musikinstrumenter" på danske søgemaskiner.
Indtil videre har jeg haft følgende forslag: abc-musikinstrumenter.dk (Men det blev kritiseret for at lyde som om jeg kun sælger instrumenter til børn og begyndere.) Kajs-musikinstrumenter.dk (Ja hvordan lyder det? Den anden som skal være med til siden er min far Kaj. Lyder også mere mundret end "Jeans-musikinstrumenter.dk")
Jeg vil stadig stadig være meget taknemmelig for forslag.
Så vidt jeg har fundet ud af, foretages der over 7000 søgninger om måneden på ordet "musikinstrumenter" på danske søgemaskiner.
]Jajada, så længe, der er en mening med galskaben. Men jeg synes stadig, mine forslag er sjovere.
Men hvad så med med bedste-musikinstrumenter.dk, godemusikistrumenter eller noget i den retning?
"Musikinstrumenter" er et langt ord, og vil give et langt og lidt besværligt domænenavn. Især, når det skal sættes sammen med noget mere. Kunne du evt. nøjes med "instrumenter" i en eller anden kombination?
Det, at dit primære søgeord indgår som en del af dit domænenavn, har selvfølgelig en vis betydning, men det er ikke et must. Der er masser af shops derude med mere eller mindre intetsigende navne, som ranker rigtig godt på Google alligevel - mig selv inklusive.
Jeg ville gå efter et navn, som klinger godt (hov!), fremfor et lidt overkonstrueret et.
Det er jo et strategisk valg der skal tages - men der skal ikke herske tvivl om at man kommer rigtigt langt ved at have primære søgeord som en del af sit domænenavn.