Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vudering af afdragsfri lån til udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kigger på udlejningsejendomme. Og de fleste giver underskud. hvilket også er ok, da man køber ejendommen for den fremtidige prisstigninger og forventninger om drift overskud efter nogle år.

Jeg vil benytte mig af virksomhedsordningen og det meste af ejendommen skal finansieres

Nu er det så jeg tænker på lån. Og her giver det i mit hoved ingen mening at afdrage på virksomhedens gæld. underskuddet kan jo trækkes fra med 60% (hvis man betaler top skat). og de penge man afdrager med skal jo tages fra ens 'egen' lomme. og det man får ud af at afdrage er jo at der er færre renteudgifter hvilket egent ikke er en fordel når man nu kan trække dem fra med 60%

Så jeg tænker. Tag afdragsfrie lån. Og brug pengene på at afdrage alt anden gæld f.eks gæld til privat bolig. eller brug pengene på andre investeringer f.eks. købe 2 ejendommen i stedet for en.Hvad siger i til min vurdering? Vil meget gerne høre jeres kommentarer.Mvh Søren

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Lige umiddelbart lyder det meget fornuftigt vi vil jo alle gerne slippe for at betale så meget til skatte far. Hvis jeg var dig vil jeg nok nøjes med en ejendom og så som du siger afdrage på de private lån. Du ved ikke hvordan din investering vil udvikle sig, så derfor vil det nok være en fordel at skabe lidt bedre privatøkonomi i fremtiden vad at afdrage:)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)