Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stridighed på Jobbet.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 26. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okey drenge og piger.

Jeg sidder i en stridhed med min chef fra mit regelmæssige job, hvor vi er endt i lidt af et dødvande.

Okey hypotetisk situation:

En sælger sætter en auktion til salg på en auktionshjemmeside. Sælger handler som privatperson.

Han sælger en mobil telefon til en privat køber over denne her auktion.

Sælger skriver til køber at den bliver sendt fra USA til køber og at køber kan være uheldig at skulle betale toldafgift.

Her er vores stridighed på jobbet.

Skal denne sælger være import og momsregistreret for at lave sådan et nummer?. Det er jo import med henblik på videre salg?

Jeg har prøvet at finde det på SKATs hjemmeside, men ja der kan jeg ikke rigtig hitte ud af hvor det står henne. :(

Så håber at mine fellow aminoer kan hjælpe lidt i denne stridighed. :)

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:38

Det vil jeg bestemt mene, at han skal.

Jeg havde i weekenden en hyggelig snak med en tidligere kollega, som nu arbejder hos Skat.
Hans primære opgave for tiden er at tjekke, hvad folk sælger via qxl - når han så finder noget, der foregår erhvervsmæssigt, og som ikke er opgivet, skal han starte bilen og tage på besøg. Den hyppigste bortforklaring, han hører er: "jamen det her er bare en hobby..."  Blandt de mere avancerede er: "Jamen der er tale om salg af privat indbo..." "- ja? De 200 dildoer er nogen, du er blevet træt af at bruge selv?".

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

Ja.....er enig med Hans....det skal han.

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:53

Søren C:

Her er vores stridighed på jobbet.

Skal denne sælger være import og momsregistreret for at lave sådan et nummer?. Det er jo import med henblik på videre salg?

Ja, selvfølgelig skal han det ... Ellers kunne alle finde sådan en mellemhandler og spare en hel masse penge; men det er ikke lige dét, der er meningen med lovgivningen for skat, told og moms.

Venlig hilsen Grete F.

Fra København V
Tilmeldt 26. Oct 07
Skrevet kl. 15:32

Hans: Haha jah okey .. den situation kunne jeg godt lige forestille mig *gg*

Nu er min arbejdsplads så QXL.dk :) Så det hjælper lidt.

Det jeg leder efter er noget på sort/hvidt. For er nødt til at have noget som jeg kan vise min chef, så vi kan få lavet lidt regler omkring det på siden nemlig. :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:47

I så fald, ville jeg bruge livline nr. 2: Ring til en Skat...

Det vil give et mere klart svar end livline nr. 1: Spørg Amino Big Smile

mvh Hans

Fra København V
Tilmeldt 26. Oct 07
Skrevet kl. 16:17

For at det ikke skal være løgn så snakkede jeg faktisk med en fra skat tidligere i dag.

Eller faktisk 2.

Nr 1 sagde at man skulle registreres til moms og import.

Nr 2 sagde at det ikke var nødvendigt, når man bare holdt sig under 50000kr i omsætning.

Så jeg er ved at løbe tør for livliner :(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 22:13

Hej Peter.

Er det denne paragraf, du henviser til?

§ 48. Ikke afgiftspligtige juridiske personer samt afgiftspligtige personer, der ikke er registreringspligtige efter § 47, skal ligeledes registreres hos told- og skatteforvaltningen, når de er betalingspligtige for erhvervelser fra andre EU-lande efter § 46, stk. 2. Der skal dog ikke ske registrering, når den samlede værdi af erhvervelserne hverken i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger 80.000 kr. og erhvervelserne ikke omfatter punktafgiftspligtige varer, jf. § 34, stk. 1, nr. 3.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg lige så godt kunne betragte egyptiske hieroglyffer, når jeg ser på paragraffen, men går den ikke på handel mellem EU-lande? Men måske gælder det også, når man importerer fra USA, som her er tilfældet? Vil du måske være så venlig at oversætte til dansk, Peter - Revisor? Smile

Jeg har en gang fået fortalt af en skattemand, at man ikke har pligt til at registrere sig, så længe man holder sig under grænsen på de 50.000 kr., men de anbefaler klart, at man gør det alligevel, for at undgå fremtidig bøvl, som han sagde til mig.

Men generelt er det vist et problem for skattefolk at blive enige om reglerne, så du må hellere ringe og spørge dem igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14

Hej Lingu!

Ja....kunne da godt oversætte.

Men kommer sgu da i tvivl.

Ved nærmere eftertanke hælder jeg da også til den med 50.000 kr.

Bør nok undersøges med SKAT, og få et klart svar.

Regner jeg med at Søren gør, og melder om udfaldet her i tråden. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)