Okey drenge og piger. Jeg sidder i en stridhed med min chef fra mit regelmæssige job, hvor vi er endt i lidt af et dødvande.
Okey hypotetisk situation:
En sælger sætter en auktion til salg på en auktionshjemmeside. Sælger handler som privatperson. Han sælger en mobil telefon til en privat køber over denne her auktion. Sælger skriver til køber at den bliver sendt fra USA til køber og at køber kan være uheldig at skulle betale toldafgift.
Her er vores stridighed på jobbet. Skal denne sælger være import og momsregistreret for at lave sådan et nummer?. Det er jo import med henblik på videre salg? Jeg har prøvet at finde det på SKATs hjemmeside, men ja der kan jeg ikke rigtig hitte ud af hvor det står henne. :( Så håber at mine fellow aminoer kan hjælpe lidt i denne stridighed. :) |
Det vil jeg bestemt mene, at han skal.
Jeg havde i weekenden en hyggelig snak med en tidligere kollega, som nu arbejder hos Skat.
Hans primære opgave for tiden er at tjekke, hvad folk sælger via qxl - når han så finder noget, der foregår erhvervsmæssigt, og som ikke er opgivet, skal han starte bilen og tage på besøg. Den hyppigste bortforklaring, han hører er: "jamen det her er bare en hobby..." Blandt de mere avancerede er: "Jamen der er tale om salg af privat indbo..." "- ja? De 200 dildoer er nogen, du er blevet træt af at bruge selv?".
mvh Hans