Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny side med billeder til din hjemmeside

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt rigtigt. PSD er Photoshops filformat, og kan indeholde helt den samme information som PNG og mere til. Det er en smal sag af skabe en png fil ud fra en PSD fil (Man bruger bare save-for-web). Men da ikke alle har photoshop, kan det være smart at lægge filerne i PNG, der kan læses af mange andre programmer.

En anden fordel ved png er at det kan læses af browsere, hvilket betyder mindre øvede brugere helt kan undvære et billedebehandlingsprogram.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 11:37

Dér var nogle brugbare oplysninger, tak for det Big Smile

Jeg er godt klar over, at psd er bedre og sammenlignede png med gif.

Jeg tror iøvrigt, at Granholm med sit svar henviser til mit spørgsmål om, hvad man kunne gøre bedre, end de gør på siden, han henviste til, og ikke at man i png kan lave bedre ikoner end i psd.

Mvh. Kitt

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:20

GIF / PNG

PNG understøtter, i modsætning til gif, halvgennemsigtig. Det gør PNG velegnet til at lave grafik med skygger. Disse skygger skulle jo gerne vise en mørkere tone af den farve som er baggrundsfarven.

Derudover kan man vælge at gemme i PNG-8 som har en farvepalette på i alt max 256 forskellige farver ligesom gif - Eller man kan vælge PNG-24 som er et ægte 8-bit format med 16.777.216 forskellige toner (256 toner pr farvekanal >> 256x256x256=16.777.216)

Vh Brian R 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 10:42

Tak for yderligere info, Brian R. Rigtig flotte billeder og især eksemplerne med bl.a. farveskift, som du har på din hjemmeside - en iøvrigt ikke helt almindelig side. Big Smile

Mvh. Kitt

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)