Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug/hacking på min Adwords konto

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er rystet - opdagede i går aftes, at en ukendt person har hacket sig in på min adwords kampagne!

Personen har ændret alle indstillinger til engelsk, har oprettet en kampagne kaldet "ringetones", lagt et utal af søgeord ind, linker til et site kaldet ripaselli.com og så lagt en klikpris ind på 140 US pr. klik. Mine kreditkort blev sendt til tælling i løbet af no time, der blev lukket, da beløbet stod på langt over 30.000 kr.

Jeg har selvfølgelig skyndt mig at lukke mine kreditkort, ændre adgangen til min adwordskonto, kontaktet banken og kontaktet Google - men det er jo begrænset hvad man kan få af respons i en weekend, så jeg sidder nu med ondt i maven og venter på en tilbagemelding.

Det mindste af det hele er, at mine egne kampagner er stoppet, men jeg sidder helt rystet og forstår ikke, hvorfor det er sket. Det er jo tydeligt, at der er tale om misbrug, da jeg intet har at gøre med dette site, og at beløbene er fuldstændig absurde. Er det en form for terror mod Google's kunder?

Er jeg det eneste, der har været udsat for denne form for misbrug? Nå, men nu er I alle advaret - jeg er så bare ikke helt klar over, hvad det er der er årsagen til, at netop min konto er blevet hacket. Men ubehageligt det er hvad det er - lidt ligesom at have haft indbrud.

Mvh .Lea

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 13:57

Surt :(

Det kan ikke være en der har luret dit kodeord på en eller anden måde?! tror ikke det er nemt at hacke en adwords konto!

For at forhindre sådan noget kan man vel lave en bankoverførsel, så adwords ikke har mulighed for selv at trække pengene?!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:20

Der er for tiden en ondsindet mail i omløb, den udgiver sig for at være sendt fra

Adwords-teamet, og denne ber en om at udfylde sine kontooplysninger (password / bruger),

Har du i god tro åbnet en sådan mail for nylig ?

Se evt:

http://www.amino.dk/forums/t/32839.aspx

Mvh.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:16

denne mail du omtaler modtager jeg mindst en gang om dagen.

Det bedste man kan gøre, hvis man modtager en sådan, er at vidresende den til google, som er obs på det, og lige nu samler materiale til en sag på disse "phishere"

Jeg har over de sidste 2 mdr. modtaget rigtig mange mails fra kunder der ikke kan forstå at deres skulle være taget ned ifølge en mail de har modtaget fra google. Jeg har fået dem alle til at vidresende mailen til mig, som vi så sender videre til google.

Hvis man er i tvivl om hvorvidt mailen er ægte, gå ind på sin adwordskonto og tjekke om tingene virker...

Der har været en lignende mail i omløb fra paypal.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:22

Hej Lea.

Der er 2 muligheder:

A. Du er blevet phishet (med den falske AdWords notification email) som allerede er blevet nævnt. Emailen ser således ud - AdWords Phishing email
B. En hacker har været heldig og gættet din email og dit password.

Hvis du er blevet phishet, skal du rette henvendelse til AdWords teamet (som du allerede har gjort).
Hvis du er blevet hacket, skal du selvfølgelig gøre det samme.

Prøv at gå ind på din konto og under Tools ligger der et værktøj, som hedder My Change History (kan ikke huske hvad det hedder på dansk) og tjek den seneste måneds aktiviteter. Du vil kunne se præcist hvilke ændringer der er foretaget i kontoen samt dato og tidspunkt for ændringer. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage screen shots af alt, samt screen shots af det website du lander på - det skal altsammen bruges som dokumentation overfor banken, da du er blevet udsat for bedrageri og "dokumentfalsk" uanset om det er phishing eller hacking.

Googles spam team tager disse sager meget meget seriøst, så sørg for at samle alle de informationer som du overhovedet er i stand til.....

Jeg har selv for nogle år siden hoppet i med begge ben via et phishing scam på ebay, da jeg boede i USA og jeg mistede "kun" $200, men hold kæft hvor følte jeg mig udbollet på den top ufede måde. Jeg nåede frem til både at snakke med ebay, paypal og FBI og fik at vide at jeg muligvis havde været med til at funde en terrorcelle i London!!!! Man fristes til at sige only in America og så alligevel ikke - det er jo på nettet så det er worldwide. Jeg kan dog ikke (kald mig bizar) lade være med at beundre svindlernes tekniske snilde og opfindsomhed. Det er virkelig vildt.

Sig til hvis du ikke får noget svar fra Google indenfor de næste 48 timer!

Held og lykke.

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:58

Der er nu også den mulighed, at din computer er blevet kompromitteret på den ene eller anden måde. Det er der flere danske computere, der er.

Du skulle ikke tilfældigvis bruge windows?

Molvins 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:25

Molvins:

Der er nu også den mulighed, at din computer er blevet kompromitteret på den ene eller anden måde. Det er der flere danske computere, der er.

Du skulle ikke tilfældigvis bruge windows?

Molvins 

Jeg tror du har fat i noget Molvin... Du har garanteret også to ben, en computer og en seng at sove i ikke ? ;-)

Dbh Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:28

Ha ha... Vidste godt, at jeg havde ret gode odds på det spørgsmål. 

Det jeg mente var nu, at såfremt hun ikke var hoppet i på den phishing-mail, så er der stor risiko for at hendes Windows-box er inficeret. Ad den vej bliver der høstet mange oplysninger såsom kreditkort og log-in-oplysninger. Var Lea kommet med et svar, der kunne nærme sig en afklaring omkring hvordan de har skaffet sig de oplysninger, så kunne det jo være, at hun meget seriøst skulle overveje om ikke hendes computer skulle renses (læs: re-installeres).

Molvins

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 21:08

Hej Lea.

Kan helt få sympati mavepine med dig !!

Hvordan er det gået ? Hæfter du for noget, eller hvordan er du egentlig stillet ?

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:33

Molvins:

Ha ha... Vidste godt, at jeg havde ret gode odds på det spørgsmål. 

Det jeg mente var nu, at såfremt hun ikke var hoppet i på den phishing-mail, så er der stor risiko for at hendes Windows-box er inficeret. Ad den vej bliver der høstet mange oplysninger såsom kreditkort og log-in-oplysninger. Var Lea kommet med et svar, der kunne nærme sig en afklaring omkring hvordan de har skaffet sig de oplysninger, så kunne det jo være, at hun meget seriøst skulle overveje om ikke hendes computer skulle renses (læs: re-installeres).

Molvins

;-)

Og ja, det er en super ærgelig situation og der må vist være basis for at trække pengene retur vil jeg tro.

Dbh Martin
Side 1 ud af 3 (30 indlæg)