Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forretning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Min kone går med tanker om at åbne en dame/pige tøjs forretning.

Vi er dog lidt i tvivl om hvor mange penge vi skal bruge i forbindelse med opstart.

vi har kig på en forretning i roskilde, der tidligere har været brugt til tøjforretning. den er 75 m2 stor.

Er der nogen der har et bud på hvad vi skal bruge, og her tænkes der på minimum, da kapitalen ikke er den største.

håber meget at kunne få lidt hjælp.

Med venlig hilsen

Rostam

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:55

Jeg er jo ikke den store iværksætter, endnu... Stick out tongue

Men jeg har fundet ud af, når man sætter sig ned, og læser lidt på lektien, så giver det overblik. Jeg tror egentlig ikke rigtig, at nogen her inde vil kunne fortælle dig, hvad du ca. skal bruge til opstart af en butik. Det hele handler om, hvor meget du vælger at ligge i det. Hvad butikken koster at leje, hvad og hvor meget i skal have på lager. Priser på inventar, osv... osv... Vi kender jo slet ikke til jeres projekt, andet en børnetøj og butik.

Gå ind på http://www.startvaekst.dk/Etableringsbudget. Der kan I læse mere om hvad man skal bruge til opstart. Læs på lektien, og skriv det ned i det etableringsbudget man kan downloade der inde.

Iøvrigt... Flue**** den side! Den er rigtig god til at få styr på en masse, måske hæmmende, administravivt bøvl.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:52

Tak for det hurtige svar

det vi primært er i tvivl om er beløbet til varer.

butiks leje har vi styr på, inventar følger med

men vi er lidt på herrens mark med henhold til varelager

jeg er med på at det kan være svært at svare på, men hvis vi tager udgangspunkt i en dametøjsforretning, på 75 m2, hvor af de 50 er selve butikslokalet. hvad tror i så man minimum skal bruge?

kan man starte for 200.000 kr. i rene varer eller skal man op på 500.000 kr eller hvad tænker i

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 23:04

Det kommer helt en på indretningen af butikken. Skal tøjet ligge i store rode kurve, eller hænge på bøjler på staiver og vægge. Jeg antager dog, at I vil have det på bøjler, for den anden løsning... Åh nej...

Kan man ikke tage en skønsmæssig beslutning om en gennemsnits indkøbspris for de forskellige varegrupper, altså en gennemsnits indkøbspris for overdele, underdele, tilbehør. Efter det, Så er det "bare" at finde ud af hvor meget tøj der skal være på hvert stativ (inden for varegrupperne), og hvor mange stativer der er skal være i butikken. Så har man et antal enheder der skal bruges, for at butikken ser godt ud. Dertil kommer vel et sikkerhedslager. Gang antallet af ex. bluser op i gennemsnits indkøbsprisen for disse, osv. Til sidst har du et samlet beløb. Læg så 20 % til det.

Det kan give in indikation af, hvor mange penge I skal bruge.

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:57

Hej Rostam.

Det er svært at svare på, da det kommer meget an på hvordan I har tænkt Jer at gøre det. Men I kan prøve at stille regnestykket lidt anderledes op. Hvis vi nu tager udganspunkt i at I køber et varelager for kr. 200.000 på en sæson (½ år), så vil I, hvis i er meget dygtige kunne omsætte for ca. 325.000 ex. moms, da I skal regne med at I ikke kan sælge alt til fuld pris. Dvs. at I på et ½ år har kr. 125.000 til husleje, forsikringer, el, vand varme, alarm, løn mv.

Ovenstående regnestykke et selvfølgelige et tænkt eksempel, men jeg tror at mange nystartede forretninger inde for denne branche har svært ved tjene penge de første par år, da konkurrencen efter min opfattelse er benhård.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:01

Hej Rostam

Hvis du får forhandlet nogle gode kreditbetingelser på de første par måneders leverancer, skulle der jo gerne komme penge ind til dig først gennem tøjsalget. På den måde, kan midlerne bruges til åbning, markedsføring, inventar, mm. Hvis din butik skal ligge et sted, hvor det er interessant for et mærke at befinde sig, kan det være, at de er lydhøre...?

Du må da gerne ringe på 61 28 83 84. Jeg har arbejdet i et engros-tøjfirma, så jeg kender lidt til indkøbspriser, avancer mm.

Michael Kousgaard

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)