Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne vide noget mere om skattesystemerne i Danmark både personlig og firmaskat. Jeg har selv fundet nogle links (tax.dk osv osv )

Hvad kan jeg gøre for at blive virkelig god til forstå skatten ? Kursus osv er velkomne

Jeg er ikke ved at uddanne mig til at blive skattekonsulent eller lignende. Men vil gerne have bedre indsigt i emnet

på forhånd tak

mvh

Movement 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13

Hej!

Hmm.ved ikke, prøv at google lidt på emnet, eller køb en bog, der omhandler det danske skattesystem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:01

Hej

Tak for svaret. Jeg googler videre, og ser om der dukker nogen bøger op

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:06

Det er der ellers mangel på Smile

Det er svært. Prøv som Peter siger at kigge lidt på internettet. Inloco har vist også nogle kurser (vores egne kurser er mere målrettede revisorer). Eller bliv ansat i et revisionsfirma. Det er ikke svært da der er katastrofal mangel på folk.

Hvad er din indgangsvinkel til det ? Indenfor hvilke områder er det du gerne vil blive klogere og hvad er formålet med det ? 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:51

Min indgangsvinkel er at skat "tager" 50 % af mine penge, så jeg vil gerne vide hvordan systemet virker. Både for at sikre at min sagsbehandling i fremtiden kører efter bogen, og fordi jeg synes at som selvstændig skal man yde sit maksimale for at få det hele til at spille. Og det er vel ligeså spændende som så meget andet. Et puslespil der skal gå op, en slags leg med tal.

Og vil man gerne tjene penge, er leg med tal noget man burde gå op i :-)

Som sagt vil jeg bare gerne vide noget om det generelt. Det behøves ikke at være det hele på en gang, det kan tage år, kunne jeg forestille mig. Men et eller andet sted skal man jo starte.

Desuden sender man et stærkere signal til revisor, skat, samarbejdspartnere, investor og sig selv... hvis man forstår skatten.

;) 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:15

Øv, jeg troede lige vi var begyndt med kontaktannoncer her. Og så skriver du ikke engang om du er single eller ej. Big Smile

Men du kan da godt få et kedeligt svar: http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/

Faktisk er det nogenlunde velskrevet i betragtning at det er skatteministeriet der har skrevet det, men det forudsætter dog en vis interesse for emnet. Den har du.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:30

Heheh.. godt rock n roll svar der Big Smile

Apropos rockmusik.. Det spiller jeg selv i min fritid, og en stor del af tid går med at øve skalaer, sætte sig ind i musikforståelse og for mit vedkommende også komposition af numre. Hvilket indbefatter en del nedskrivning på papir.

Altså en del " kedeligt " arbejde, medmindre man elsker musik. Men når det hele så spiller og swinger, er det det hele værd.

Jeg tror ikke der er noget job der er 100 % spændende og sjovt og  noget der er 100 % kedeligt. 

Kun hvis man laver det, man ikke var " ment " til at gøre. Og omvendt.

En af mine bedste venner (en kvinde ) er matematiker på et MEGET højt niveau. At høre hende tale om den slags abtrakt matematik , er som at høre poesi. Også selvom jeg ikke fatter noget af det. Og selvom HUN IKKE fatter så meget af det. Hun arbejder med abstrakt matematik på DTU. Et speciel form for abstrakt matematik kun ca 10 mennesker i verdenen beskæftiger sig med, og ingen af de 10 ved helt hvad de laver, men de håber at finde ud af det Smile.

MIn pointe : skat, revisor og andet tal arbejde kan sgu være ligeså velgørende som så meget andet.

Og tak for linket. Nu tager jeg i skoven og stresser af

God søndag

mvh

Jimmi 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 19:37

movement:

Min indgangsvinkel er at skat "tager" 50 % af mine penge,

Jovist tager skatten halvdelen af pengene, men du skulle derfor hellere sætte dig ind i (og prøve at påvirke) at danskerne er velfærdsjunkier; og det er vel og mærke vælfærd for andres penge. Samtidig er det sådan at dem der nyder har flertal i forhold til dem der yder.

Men ellers er det en god ide at starte med statsskatteloven, det er den der overordnet fortæller om skattepligtige indtægter og fradragsberettigede udgifter.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:30

Det var nu ikke for at være politisk. Var bare en konstatering

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:36

movement:

Min indgangsvinkel er at skat "tager" 50 % af mine penge,

De fleste danskere betaler rent faktisk et stykke under 50 % i skat. Faktum er, at eksempelvis en almindelig, stille og rolig lønmodtager med en løn på 300k om året kun afleverer i omegnen af 35 % procent af indkomsten i skat, og det er vel at mærke før fradrag som følge af diverse pensionsordninger, renteudgifter mv. I praksis skal man et stykke forbi en halv million i årsindkomst før man kommer til at aflevere halvdelen...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)