Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne for praktikanter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg har forsøgt at finde lidt om reglerne for praktikanter i en privat virksomhed uden held. Er der nogen der har erfaring eller kendskab til hvad det indebærer, hvis vi vælger at få en praktikant i vores firma?

Lotte Hansen

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:47

Prøv at se på arbejdsformidlingens hjemmeside www.af.dk og søg på praktikant. Så får du en masse informationer.

Hilsen Jakob

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 10:40

Praktikanter er som udgangspunkt lønnet af, dem som sender dem i erhvervs praktik (ofte uden omkostninger for virksomheden).

Praktikanten er forsikret af udsenderen.

Praktikanten skal følge virksomhedens arbejdsgang, (arbejdstid, opgaver og lign.) med mindre andet er aftalt.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:24

Hvilken slags praktikater er tale om ?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:41

Hej Lotte

Jeg har haft praktikanter fra flere forskellige steder/instanser, og kravene til jer som virksomhed er forskellige alt efter, om det er praktikanter fra AF, fra kommunen (og i så fald efter hvilken ordning), skoler, beskæftigelsesprojekter eller som virksomhedforlagt undervisning.

Generelt set er praktikanter en god mulighed for at skabe lidt ekstra luft i en travl virksomhed, men det er også en forpligtelse - og selvom du ikke skal betale løn, er det ikke helt gratis. Jeg har imidlertid været meget glade for mine praktikaner, og du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har et mere konkret spørgsmål.

Med venlig hilsen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:58
Se evt. http://www.praktikpladsen.dk
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:40
Dato: 3/22/2006 9:53:33 PM Forfatter:UpFrontLotte

Hey...

Jeg har forsøgt at finde lidt om reglerne for praktikanter i en privat virksomhed uden held. Er der nogen der har erfaring eller kendskab til hvad det indebærer, hvis vi vælger at få en praktikant i vores firma?
Lotte Hansen

Kære Lotte

Vi har med fordel kontaktet studiekontoret/rektor på den relevante uddannelsesinstitution og fået deres værdifulde input.

De sidder med problematikken til daglig, og kender snart sagt alle reglerne og de altid tilstedeværende faldgruber.

Med venlig hilsen

Lars C
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)