Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man ha for at investere??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den er nok svær.... Men hvis nu man sidder og drømmer om at blive en stor kanon en gang skal man jo starte et sted.

Hvor meget skal man egentlig have for at investere 5.000 10.000 100.000 500.000???

Den største frøm for de fleste er vel at være økonomisk uafhængig så man ikke behøver tænke på penge men bare gå og ha det godt og beskæftige sig med det man gerne vil om det gir stort overskud eller ej.

Men for de fleste af os er det nok svært at komme i gang.

Jeg har mange ting jeg gerne ville prøve af men jeg skal først ha en kæmpe pose penge før jeg kan og tør. Så planen er nok at lave nogen små investeringer dernæst mellemstore investeringer osv. bygge sig vej opad. Jeg tør godt ta chancer men ved også stadig hvad jeg har opbygget som jeg ikke vil miste på nogen dumdristig måde.

Håber der er nogen der har nogen spændende kommentar;)

Mvh Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:57

Som markedet ser ud nu, så er det ikke uden risiko at bevæge sig ud i investeringer i aktier og andre værdipapirer, så medmindre du har sat dig grundigt ind i tingene, så tror jeg du får en trist oplevelse hvis du giver dig ud i det på egen hånd.

Hvis det er noget du gerne vil have et solidt afkast på, så vil jeg nok anbefale dig at starte med noget der ligner 5 mio, så er der sandsynligvis lidt at leve af i form af udbytter osv. - Men mindre kan naturligvis også gøre det, men forvent ikke at 5000 kroner bliver til 1 million på et par år - Nok heller ikke løbet af din levetid, medmindre du rammer 110% plet med dine investeringer.

PT tror jeg et af de bedste bud er at smide pengene i banken til en rente på 5-6% som er mulig flere steder for tiden, eller at investere i en investeringsforening.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:33
Hej Construx, Det er et problem for mange, at de mangler opstartskapital til gode idéer, og det er rigtigt som AC skriver, at man skal regne med en del i startkapital. I dag er 1 mio næsten ikke nok, og langt de fleste starter op med arvet kapital eller friværdi i fast ejendom, hvor de har været heldige at komme med på bølgen, da priserne gik amok for et par år siden. Skal man bide sig fast med et rimeligt afkast, så skal man faktisk op omkring 7-8 mio til investeringer. Dem der var med på den samfundsskabte bølge af opskrevne friværdier behøver vi ikke tale om her; - de skal nok klare sig. Nogle få er imidlertid gået en anden vej, hvor de har bygget noget op på basis af en mangeårig interesse eller hobby. Dette kan lade sig gøre, men det tager mange år at opbygge en god basiskapital på den måde. Hvis du skal ud på det grå marked efter tilskudskapital, så start i familien eller blandt venner, og vær’ sikker på de fortsat er dine venner hvis det går galt. De skal være informeret om dine gerninger hele vejen. Investeringer skal plejes, hvis det er rene pengebeløb det drejer sig om, og den bindes i aktier eller firma- og produktionsandele. Hvis du investerer egne opsparede lønmidler og beholder kapitalafkastet bundet i løsøre, hvilket faktisk kan lade sig gøre over en årrække, så kan du godt nå til et punkt (efter 20-25 år), hvor du kan leve en rigtig god tredje alder (selvpensionering). Det er mange gange et spørgsmål om held, men det er det også hvis du investerer med en simpel bagtanke om at overtage en anden iværksætters idé (sker desværre ofte). Mange har en idé om at blive ’store’, og vil gerne være det hurtigst muligt, men det er ikke altid lykken. Du skal huske, at dem du møder på vejen op, skal du også møde på vejen ned, hvis det går galt. Har du gode idéer, viljen til at bruge din tid, og en anstændig forretningsmoral, så bare klø på……og mange hilsner, coinphono
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:34

Jeg vil så på det kraftigste fraråde dig at låne penge af familie og venner til at investere for. Der har været alt for mange familier og venskaber der er gået i hegnet på den konto, når låneren pludselig står og ikke har nogen penge at betale tilbage med og familien vil have pengene.

Jeg ville helt klart låne i banken når det er så store beløb det drejer sig om. (Eller rettere, jeg vil ikke låne til investering)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:23

DU skal bare investere 1 kr. hver minut. Så skal det nok gå.. Yes

Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 11:33
Hej Construx, Der er en pointe i det AC skriver. Man skal være klar over fra starten, at det kan gå galt, og hvad gør man så? En del investeringsforeninger er startet i vennekredse, og har oftest været baseret på investering i jord og fast ejendom efter at markedet og dermed priserne gik amok. Hvis der er tale om investering i produktionsapparat eller handelsvirksomhed er det mere besværligt at skaffe investorkapital. Også dér vil bankerne oftest vende tomlen nedad ved store beløb, hvis der ikke er sikkerhed i fast ejendom eller kautionsforpligtelser. Jeg erindrer, at en ’amino’ i en anden ’tråd’ nævnte noget om bankers sorte bog, og en anden ’amino’ troede ikke rigtigt på den bemærkning. Jeg er selv blevet konfronteret med en 22 år gammel sag, som banken huskede, og den ansatte i banken havde dengang været meget vrangvillig i årevis, da den sag havde sat ham tilbage i lønregulering og avancement overfor ledelsen i afdelingen. Jeg har faktisk fortsat sort på hvidt (bankens brev), at den gik ind med risikovillig kapital som jeg havde bedt om. Siden har jeg faktisk indbetalt mere end det jeg have modtaget i ren kapital til aktiviteten, men renter og renters rente er vi aldrig blevet enige om betaling af, og konfrontationen med den gamle sag kom lidt overraskende i en helt anden afdeling af bankkoncernen. Bankfolk er også kun mennesker, og gør også nogle gange økonomiske sager til personsager. De tager ingen risiko, så glem alt om risikovillig kapital fra banker, og investeringskapital er nu engang risikovillig kapital. Skal du have andre involveret, ja, så har du ikke længere fuldstændig rådighed over dine idéer. Dét har du kun hvis du bruger din egen tid plus din egen rådighedskapital, og er parat til at miste det hele. Man kan sagtens starte i det små, men det tager længere tid, og tror du selv på det, så bare gå i gang. Mange hilsner, coinphono
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:47

NOget jeg også tænker på når jeg spørg hvor meget man skal have for at investere er følgende:

Går tit og overvejer små investeringer i 10-20.000 kroners klassen. Primært køb / salg af varer der interesserer mig så jeg kan gøre det lidt som en hobby og tjene lidt. Er det dumt at gå i gang med de her små ting skal man vente og spare flere kroner sammen inden man begynder på noget? Nu er jeg kun 23 så der må være nogen med en del flere år på bagen der kan tænke tilbage på hvordan de slev kom igang i sin tid ;)

Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 13:27
Hej Construx, Det er absolut ingen dum idé at starte på den måde, da der jo i starten er tale om regulær hobbyvirksomhed under bagatelgrænsen for beskatning og moms. Alle kan jo købe og sælge privat indbo med en lønindkomst. Senere vil handelsvirksomheden kunne foregå helt efter reglerne med momsregistrering (det aftales med Skat ved firmaregistreringen). Jeg startede selv på den måde som 27 årig med køb og salg/formidling af antikviteter og hobby-relaterede artikler (mindre beløb end det du nævner), og der blev hele tiden lidt overskud, som igen blev omsat i mere løsøre til egen samling (privat indbo) og endnu flere ’ting’ til videresalg. Endelig for nogle år siden blev det så for meget, og jeg var nødt til at få momsnummer og gøre det lidt mere professionelt ved siden af lønarbejdet. I reglen fører jeg regnskab for driften alene, og indsender kvartalsmoms og årsregnskab ved selvangivelse, men har lidt svært ved at få den gamle opsparede kapital i løsøre (eget indbo) ind i regnskabet igen. En stor del af det er jo erhvervet længe før firmaregistreringen skete. På det felt er min kompetence ikke helt god nok, og det skal en revisor hjælpe med. Efter 23 år skal jeg absolut ikke klage, men jeg har på det seneste manglet lidt investeringskapital til de store anskaffelser, eller rettere etablering af salgs- og udstillingsfaciliteter. Jeg har brugt en del kapital (kassekredit og et par eksterne finansieringer) på varelager i firmaregi, og overophedning grundet en rimelig omsætningshastighed, hvor der hele tiden skal købes endnu mere ind til lager, har medført en akut kapitalmangel. Det kom lidt bag på mig, og er en god grund til, at jeg har både gode og dårlige erfaringer med investorer og finansieringsselskaber ejet af de store banker. Man skal være klar over, hvis man henter kapital fra finansieringsselskaber, at der skal være en væsentlig forrentning (min 50-60%) på investeringen for at dække omkostningerne og gøre investeringen sund og rentabel. Det kræver indsigt og den kommer lige så stille med erfaringen på det felt du vil arbejde med. Det er først i de seneste 4-5 af de 23 år jeg er blevet ’anerkendt’ internationalt, og jeg er absolut én af de små fisk, men mine mange års opkøb og historiske viden har skabt en form for respekt, som gør dagene på salgs- og hobbymesser lidt sjovere, og jeg får mange tilbud, som ’de store’ ikke får, og dermed mulighed for at udbygge mine egne samlinger. Jeg kunne sådan set pensionere mig selv længe før tid (kunne egentlig gøre det i dag som 50 årig). Du har mange år foran dig, så bare gå i gang. Du behøver ikke blive ’stor’ på kort tid - eller på sigt. Har du overskud på aktiviteterne, så bare nyd det mens det står på. Mange hilsner, coinphono 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:28

-Hvis du ikke interesserer dig for at tjene penge , hvordan vil du så lave den indsats der skal til ? Forvirret ?

Hvis dit eneste mål er at tjene så mange penge , at du ikke behøver at tænke på at tjene flere, er dit problem jo at du ikke gider tænke seriøst på at tjene penge, men bare gerne vil have dem.

At tjene penge er en videnskab. Man kan være heldig at ramme en guldgrube eller vinde i lotto, men man kan også sagtens tabe dem allesammen igen, langt hurtigere end du tjente dem.

Min pointe er : gør op med dig selv , om du gider ligge det arbejde , der ligger i at tjene mange penge OG VEDLIGEHOLDE OG UDBYGGE din kapital.

Der findes et hav af gode kurser , som du kan finde ved at google lidt. Jeg gider ikke sige hvad de er , for hvis du ikke engang gider google selv, er der lang vej til rigdom.

At tjene mange penge er en kunst. Nogen er " født " med talentet, andre må lære det fra bunden. De har begge tilfælles , at hvis de ikke vedligeholder denne kunst , mister de deres touch. Det kan mange forhenværende millionærer og milliadærer skrive under på.. de opdagede det for sent.. da de kun ville feste , og overlod " kunsten " til tilfældigheder og andre mennesker.

Hvis du føler dig såret af det jeg siger her, må jeg nok sige at du nok også er for følsom til valutaverdenen. Og i virkeligheden prøver jeg bare at lære fra mig, og beskytte dig mod de klassiske fejl i finansverdenen.

Men google løs om investeringer, kurser, foredrag,læs bøger af folk der har tjent mange penge og som har haft dem i mange år. One hit wonders er sjove nok, men ikke så hyggelige at være sammen med, når lokummet brænder.

Men jo lig en 40 kr til side hver dag. Efter 2 år har du 29.000,- kr. Dem kan du investere . Helst i noget du fingeren på pulsen omkring, hvis du har fingeren på pulsen angående noget som helst i finansverden.. udover at du gerne vil være rig 

Tænk positivt. Beskyt dig selv

venlige tanker 

Movement

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:44

Ps :

En af grundene til at jeg også skriver det lidt er, at hvis ikke du kan mekanismerne på rygradden , er du et nemt offer for diverse plattenslagere, der vil tilbyde dig masser af tilbud på at blive rig hurtigt og nemt.. tilbage står du.-..i gæld, og med knækket selvtillid.

Vær realistisk. Mit bud er : studer investering, skattelove, firmaopbygning, strategier, renteudviklinger , personlig udvikling og lær af de gode.

Studer de ting i mindst et par år. Så har du basis for at starte. Dernæst skal du udbygge din viden og opdatere den du allerede har i forvejen. OG SÅ kan du begynde at investere.

Du kan selvfølgelig godt bare glemme det hele, og bare gå igang.

Det var bare mine tanker

venlige hilsner

Movement 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)