Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny lov

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at man har vedtaget følgende nye lov, som nok kommer mange aminoer til gavn.

Men hvornår er den gældende fra? Og når de snakker om at holdingselskaber ikke fratages for revision omfatter det så også private holding selskaber?
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 21:01

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:37
Dato: 3/22/2006 8:38:55 PM Forfatter:CeeKeD
Men hvornår er den gældende fra? Og når de snakker om at holdingselskaber ikke fratages for revision omfatter det så også private holding selskaber?

Loven er vel gældende fra 21.03.06 hvor den er vedtaget.
Som jeg umiddelbart læser det gælder det alle holdingselskaber også selvom de opfylder betingelserne med en balance under 1½ mill.

JH
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:53
Det kan undre lidt at man ikke i stedet har valgt at "se igennem" holdingselskabet, så spørgsmålet om revision af holdingselskabet afhang af omfanget i de underliggende selskaber. Men det er ikke tilfældet.   
Iflg. det vedtagne lovforslag skal et holdingselskab altid revideres. Til gengæld kan man så sige at det ikke er specielt vanskeligt at revidere et holdingselskab hvis væsentligste formål er at eje aktierne i et underliggende datterselskab.  

Vedr. de øvrige selskaber omfatter fritagelsen alle selskaber som ikke overskrider 2 ud af 3 minimumskrav, set over to på hinanden følgende regnskabsår.

Det kan også siges sådan at selskab skal overholde 2 ud af 3 følgende betingelser.

- Omsætning max. 3 mio. kr.
- En balancesum på max 1 1/2 mio.
- Antal ansatte max 12.

Dvs. et selskab kan godt være fritaget for revision selvom omsætningen er større end 3 mio. Det kræver bare at balancesummen max. udgør 1,5 mio. og at selskabet har max. 12 ansatte.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:30
Hvis man nu bladrer videre i den lov, der er vedtaget kan man se, at den er gældende fra 1. april 2006 (så er det jo interessant at se om Erhvervs-Bent står med en aprilsnar).

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:52
Meget interessant, og egentlig på rette plads vil jeg mene.

Hvis man nu bladrer videre i den lov, der er vedtaget kan man se, at den er gældende fra 1. april 2006 (så er det jo interessant at se om Erhvervs-Bent står med en aprilsnar).

Hehe, det ville være noget af en aprilsnar ;)
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:36
Det undrer mig lidt, når jeg læser linket, for som lille enmandsfirma eller freelancer har man selvfølgelig
regnskabspligt, men jeg har altid troet at der ikke er revisionspligt pligt fra en extern revisor.
Et selskab, A/S eller ApS har revisionspligt, men jeg har ikke kunnet finde
noget om at helt små firmaer har det.
Jeg har talt med flere, der siger at der har vi ikke, men tager vi fejl ?

Jeg har selv ført regnskab manuelt uden revisor, og mine bilag for de 2 foregående regnskabsår er inde hos SKAT for tiden,
så jeg får det nok at vide hvis...
Henning Buddig
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:38
Det der tales om her er selskaber hvor nogle selskaber bliver fritaget for revisionspligten. Der er ikke og har aldrig været revisionspligt på personlige virksomheder og interessentskaber

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:29
Dato: 3/24/2006 12:38:03 PM
Forfatter: Skat & Råd
Det der tales om her er selskaber hvor nogle selskaber bliver fritaget for revisionspligten. Der er ikke og har aldrig været revisionspligt på personlige virksomheder og interessentskaber.

Mange tak for svaret, jeg troede også, det var såden, men man kan jo aldrig vide.
Det undrer mig at der står "virksomheder" og ikke "selskaber"
i pressemeddelelsen fra ministeriet, som der linkes til i første indlæg.

Det minder mig om en ung freelancer, som jeg var i netværksgruppe med.
Mens han var på ferie, fik han en rykkerskrivelse over manglende selvangivelse.
Han havde sendt regnskab og selvangivelse ind til tiden,
men vidste ikke at der var noget, der hed udvidet selvangivelse.
Vi andre undrede os, for vi troede alle vidste det,
og fordi vi forventer at alle ved det, taler man ikke om det, så hvorfra skulle han vide det ?
De havde åbenbart ikke sendt ham en udvidet selvangivelse.
Henning Buddig
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:06
Jeg kom til at tænke på, betyder dette også at de selskaber der går fri for revisionskrav ikke vil have deres regnskab tilgængeligt for offentligheden gennem Erhvervs- og selskabsstyrelsen?

Eller vil de ureviderede regnskaber bare blive offentliggjort på lige fod med de reviderede?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)