Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting og oppetid

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har flere forskellige hosting-udbydere og har en fornemmelse af, at nogle af dem er gode og andre er mindre gode mht. responstid og oppetid.

Men det er kun en fornemmelse baseret på de par gange dagligt, jeg selv kommer forbi mine websider. Jeg ville gerne have lidt mere håndfaste data på min hosting.

Derfor efterspørger jeg værktøjer til at holde øje med oppetiden.

Er der nogen derude med gode tips til, hvilke værktøjer, I selv bruger til at holde øje med jeres hosting og oppetider?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:11

Hej Frank

Vi kører i beta med www.siteperformance.dk med priser fra 30 kr per måned. Pt. betaler jeg fx selv for et Pro webhotel med 99.9% oppetid, men kan se af statistikkerne at over 1% af målingerne varer over 10 sekunder, hvilket jeg ser som en oppetid på under 99%. Så det er med at holde leverandørerne i ørerne.

Mvh Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 16:35

Hej Jesper,

Tak for input. Jeg glemte at skrive i det første indlæg, at det faktisk var dit input i tråden om Aminos hastighed, der inspirerede mig til at spørge efter erfaringer.

Hvor længe har du testet siteperformance, og er du tilfreds so far?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:14

Vi bruger primært nagios til at overvåge vores serverpark og netværksudstyr, med varsling pr sms og e-mail ved udfald og naturligvis en fin statistik for hver enkelt host eller service der overvåges. (Og det er rigtig mange forskellige services der kan overvåges)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:29

Hej Frank

Jeg er udvikler på det og har økonomiske interesser i det. Men er nu godt tilfreds med det. Man kan oprette en gratis demokonto for selv at prøve det af.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:44
Prøv at tage et kig på f.eks. svenske Pingdom der er en af de førende udbydere af den slags ydelser.
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 21:20

Tak for input alle tre. Så har jeg i hvert fald lidt mere at se på.

Anders, Nagios ser ud til at være rettet mere mod professionelle som dig, end som slutkunder som mig. Jeg er bare en slutbruger, der vil have en fornemmelse af, om mine sider er for meget nede, og har ikke brug for alt for mange features. Faktisk vil jeg helst have noget simpelt, så jeg ikke skal bruge for meget tid på at sætte noget op.

Jesper, jeg skal nok lade være med at spørge efter din helt neutrale holdning til produktet, så. Smile 

Sune, Pingdom ser også ud til at være noget i den stil, jeg er ude efter. Vægt på det simple og ikke for dyrt. 

Jeg har desuden selv set, at Netnationen.dk tilbyder et produkt, der findes i både en gratis og en betalingsversion. Det kan være, at jeg skal lave min egen lille test.

Hvis der er flere Amino'er med erfaringer indenfor det her, skal I ikke holde jer tilbage med flere bud.

Rettelse: Det lader til, at Netnationen blot er vidersælgere for hyperspin.com. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)