Ærede debattøre og medborgere på Amino. Hvad vil være succes kritiet for at starte en webshop. Vil det være at tilbyde et unikt produkt eller kan man godt have succes med at tilbyde noget eksiterende på markedet?
Jeg anser ikke selv webshops som værede direkte konkurrenter som eksempelvis to butikker på strøget, men hvordan vurdere man bedst muligt om markedet er mættet for udbydere, eller om det er en god ide at starte op med salg af mulige produkter?
Hvor stor trafik skal man have på en evt hjemmeside for at der vil være god profit?
//Koue |
Det er nogle rimelig �bne sp�rgsm�l der b�de kr�ver timevis af analyse men - is�r - ogs� meget mere information fra din side.
Hvad vil v�re succes kritiet for at starte en webshop. Vil det v�re at tilbyde et unikt produkt eller kan man godt have succes med at tilbyde noget eksiterende p� markedet?
Det kommer jo an p� hvad og hvordan du g�r, det er klart at har du et nyt og unikt produkt som folk bare skal have, s� er du nok bedre p� vej end hvis du vil lave en butik der s�lger mobil telefoner eller edb-udstyr.
Jeg anser ikke selv webshops som v�rede direkte konkurrenter som eksempelvis to butikker p� str�get, men hvordan vurdere man bedst muligt om markedet er m�ttet for udbydere, eller om det er en god ide at starte op med salg af mulige produkter?
De to butikker p� st�rget er heller ikke n�dvendigvis konkurrende, de kan ogs� v�re komplimenterende og sikre at den trafik den ene skaffer deles med den anden.
Netbutikker kan som s�dan (efter min mening) sagtens v�re en konkurrent til konventionelle butikker, men der kan ogs� sagtens v�re plads til begge - det er jo ikke sikkert man sl�s om samme kundesegment.
Hvordan man finder ud af om markedet er m�ttet, g�r man nok bedst ved at lave en markedsanalyse af den ene eller den anden art.
Hvor stor trafik skal man have p� en evt hjemmeside for at der vil v�re god profit?
Det kommer da helt an p� dine omkostninger og hvor mange der reelt k�ber noget, du kan jo bruge masser af penge p� at f� folk ind p� din webshop og s� fordi at din betaling er nede eller produktet udsolgt s�lger du intet. Der er sikkert nogle tommelfinger regler p� det omr�de men jeg kender dem ikke.
Mit r�d til dig er; start med at l�se en masse af den information du kan finde p� www.startguiden.dk - brug s�ge funktionen og se om der er spurgt om lige det du sidder og undrer dig over. Bagefter kan du konkretisere dine sp�rgsm�l lidt