Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en næsten nybegynder, hosting af et forum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. Jeg har et par hjemmesider med google adsense, og nu vil jeg oprette en til. Men denne nye side skal have et Forum. Det giver følgende spørgsmål:

Jeg har talt med et hosting firma som anbefalede vBulletin til store volumener og Simple Machines til mindre volumer. Sidstnævnte skulle være gratis. Er det, eller er der noget jeg overser. Hosting firmaet skulle have 650kr+m per kvartal, er det prisen? Lyder lidt dyrt synes jeg.

Jeg har også fundet såkaldte gratis forums ved at Google, men eftersom intet er gratis formoder jeg at det betyder at jeg så ikke kan have mine google adsense annoncer.

Jeg har brug for noget billigt som kan klare ca 1000 hits per dag, tekstkommentarer (ikke video etc.). Og noget som er nemt at sætte op og ændre for mig. Og hvor man får god service i starten hvor man jo har flere spørgsmål indtil man er oppe at køre.

Enhver hjælp er meget velkommen

Hass Consult ApS, 31770747

Alt indenfor økonomistyring og Excel-udvikling, 20+ års erfaring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Hej Mikael,

Hvad er det for et forum? generelt emne?

Jeg kan anbefale dig et lille start webhotel, med mulighed for at udvide - hvis du skriver det ved webhotelsbestillingen, installere vi gerne "Simple Machines" også kaldet SMF som helt default for 0 kr.

Jeg har to løsninger som start, og det er to professionelle hosting løsninger - med høj hastighed.

M. telefon support:
Plads: 50 mb
Trafik: 5 gb
Pris: 49 kr. ex moms pr måned (skal min forudbetales 3 måneder, normal procedurere er dog 12 måneder)

U. telefon support, men med professionel kompetent email support:
Plads: 200 mb
Trafik: 10 gb
Pris 39 kr. ex moms pr måned (skal min forudbetales 3 måneder, normal procedurere er dog 12 måneder)

Så er det egenligt kun google ads, og måske nyt design som du selv eller den du hyrer til det skal smide ind. Jeg kan ikke tilbyde at ligge nyt design på SMF løsninger.

Hvis det kunne være intressant, er du velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk

Håber du finder en god løsning

de bedste hilsner Jannik

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:06

Hej Mikael,

Jeg vil klart anbefale VanillaForum 

Vi bruger det selv til vores forum, og alle moduler installeres ved at smide dem ind i mappen /extentions/ -  derfra kan man så installere via admin modulet med 1 flueben..- Super smart!
Jeg ved ikke hvor godt det er søgemaskine mæssigt da vi kun bruger det som et lukket forum hvor man skal godkendes til adgang. Dog har det SEO friendly URLs.

Der er allerede templates man kan hente og det tog mig ca 5minutter at hitte ud af hvor i koden jeg skulle placere mine adsense koder :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Hej Mikael,

Du kan downloade phpBB på http://www.phpbb.com/ -  gratis og nemt. Herefter køber du diget webhotel hvor du syntes pris og serice stemmer over ens, og så er du igang (f.eks. wannafind.dk).

Hvis du ikke selv vil rode med teknikken, kan jeg klar det hele for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45

Vanilla forum, kan jeg også tilbyde at installere fra start af, på et webhotel til 0 kr. :-)

Jeg har lige lagt det op som demo her: http://web5.webname.dk/demo/Vanilla/

Hvis nogle vil have administrator-rettighederne til at lege, med det så skriv. (jh@webname.dk )

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:08

Du kan prøve de mest populære fora på www.opensourcecms.com - og det er både som bruger og som administrator, at man kan logge ind på de forskellige systemer.

I menuen nede til venstre "CMS Demo Menu" - kan du klikke på folderen "Forums"  og så vælge frit mellem de mangle forum systemer (inkl. phpBB og vanilla).

Nu bruger jeg ikke selv hosting i Danmark, men din pris lyder ret dyr. Jeg er sikker på, at der finde billigere løsninger, som er lige så gode. Selvfølgelig kan du også vælge hosting i udlandet, hvor man får det smidt i nakken. :-)

Det kommer jo også an på om dit forum skal henvende sig til et dansk eller internationalt publikum.

Mvh

Anders 

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)