Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du brugt en tekst forfatter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står snart foran og skal have søsat en ny hjemmeside, der tilbyder en mobiltjeneste målrettet mod en mindre gruppe kunder, samt have lavet en flyer/brochurer. I den forbindelse har jeg overvejet at få en tekst forfatter til at skrive noget tekst da jeg altid har problemer med at skrive noget som jeg selv syns er fornuftigt.

Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter når jeg skal finde en, og om det kan betale sig at betale xxxx kr for at få en tekst forfatter til at skrive tekst for sig.

Er der nogen af jer som vil øse lidt ud af jeres erfaringer,

Hvad gik I efter?
Forøgede det responsen / salget betydeligt ?
Fik I det som i forventede?
Kan det betale sig pris kontra udbytte ?

Andre gode / dårlige erfaringer som I ønsker at dele med andre?

NB.: Jeg er ikke på jagt efter et tilbud pt, og men mere erfaringer fra andre så jeg kan træffe en mere kvalificeret beslutning

Mvh. Torben

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I sagens natur kender jeg rigtig mange, der har brugt en tekstforfatter.
Jeg er også udmærket godt klar over, at jeg ikke vinder mange stjerne ved at komme med et "Ja, selvfølgelig kan det betale sig"-indlæg.

I stedet vil jeg skrive en lille historie:

Har du brugt en tømrer?
Jeg står snart foran at skulle have banket en masse beklædningsbrædder på mit hus. I den forbindelse har jeg overvejet at hyre en tømrer, da de skruer, jeg selv hamrer i flænser træet fuldstændig, hvis de ikke når at bøje eller knække inden de når helt i.

Men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gå efter, når jeg skal finde én. Jeg er også i tvivl om, om det kan betale sig at betale xxxx kr. for at få en tømrer til at banke brædder på for sig.

Er der nogen af jer, som vil øse ud af jeres erfaringer?

Hvad gik I efter?
Hang brædderne bedre fast?
Fik I det, som I forventede?
Kan det betale sig?

Eller sagt på en anden måde:
Når jeg (muligvis for sjældent) erkender at jeg står foran en opgave, som jeg ikke selv har de faglige forudsætninger for at løse, hyrer jeg en fagperson. F.eks. har jeg haft en bygningskonstruktør til at tegne de tekniske tegninger til mit hus, selvom jeg godt vidste, hvordan det skulle se ud. Når jeg skal vælge, hvilken håndværker, jeg skal bruge, går jeg primært efter én ting: Troværdighed.
Stoler jeg på ham - lyder hans forklaringer og løsningsforslag fornuftige?
Er han uddannet i sit fag?
Har han nogle referencer?
Kan jeg se noget af det, han har lavet?
Kender jeg ham i forvejen?
Hvis hans troværdighed er i orden, skaffer jeg mig en fornemmelse af, om hans pris ligger indenfor mit budget. Jeg vælger ikke nødvendigvis den billigste, for hvad er der ved en håndværker til lav timepris, hvis han ikke får noget fra hånden.
Hvis opgaven er stor nok, beder jeg om et fast tilbud, som er knyttet sammen med en tidsplan.
Hvis opgaven er lille nok, beder jeg ham bare komme - så er han lettere at handle en ordentlig pris ud af, når jeg har en større opgave.

Hvis jeg ikke selv var tekstforfatter, ville jeg forholde mig på samme måde, når jeg skulle vælge den type håndværker.

God fornøjelse med dit projekt.

mvh Hans

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 07:51

Hej Torben,

Nej, jeg har skrevet mine tekster selv, men vil til hver en tid overveje en prof. til pressemeddelser o.l.

Men det, som jeg bed mærke i er, at du skriver, at du ikke kan formulere noget, der lyder fornuftigt...og så mener jeg ikke rigtigt, at du har et andet valg end at benytte en prof. Jeg tror faktisk, at det kan være dyrere at lade være.

Held og lykke med projektet :-)

Hilsen

Charlotte

Find dig selv på YourLifeGuide.dk

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:46

Kære Torben

Hvorfor skal jeg bruge penge på en tekstforfatter, spørger du. Der er flere gode grunde:

* Der kan gøres rigtigt meget med teksten i forhold til søgemaskineoptimering - jeg er selv hoppet gevaldigt i vejret med www.TEKSTPERTEN.dk efter en aktiv indsats med ordene.
* Jeres potentielle kunder vil have klare og præcise svar på deres spørgsmål, når de shopper på interenettet - og det kan være svært selv at give dem, fordi I ved så meget om det og let bliver indforståede. Her gør tekstforfatteren en forskel som læsernes ambassadør.
* Vi får mange flyers og brochurer i brevbakken hver dag. Hvorfor skal jeres potentielle kunder bruge tid på at læse netop jeres? Her kan en god og præcis tekst gøre hele forskellen.
* En god tekstforfatter kender tricksene og kan gøre jeres virksomhed spændende gennem historier, levende sprog og relevante oplysninger for kunderne. Hvad er det, der gør netop jeres mobilselskab anderledes - hvorfor skal potentielle kunder vælge netop jer, for eksempel? Her kan samarbejdet med tekstforfatteren gøre, at I finder jeres specielle historie, som kan bruges i salgsøjemed.
* Tekstforfatteren sikrer, at jeres budskaber kommer klart og tydeligt ud - og hvorfor ellers skrive dem?

Som mange andre steder i livet handler det om hellere lidt men godt, når det handler om markedsføring. En hjemmeside kan altid udbygges og gøres større, efterhånden som pengene kommer i kassen.

Du er meget velkommen til at læse, hvad nogle af mine kunder har fået ud af at samarbejde med en tekstforfatter: http://www.tekstperten.dk/www/Pub1064.asp

Held og lykke med beslutningen -

mange hilsner
Lise

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:52

Hej Hans, Charlotte & Lise
Tak for jeres svar, det er jo altid godt at høre andres mening.

Charlotte: Hvordan kan det være at du vælger at skrive dine tekster til brochure osv selv men hyre en prof hvis du skal have en presse meddelelse ud?

Hans:
Nu er det her jo os en debat, så det handler ikke om at score flest pluspoint :D ej, spøg til side. Jamen jeg er i det store hele enig i det som du skriver, mit problem er bare at jeg kan gå ud og få 3 tilbud på samme opgave, og hvis ikke priserne ligger på ca det samme, så har jeg ingen ide om hvordan jeg skal finde den reelle pris, fordi som du siger så hænger pris og kvalitet tit sammen, men hvis man ikke har noget at sammenligne med er det svært finde den rigtige pris.  Når jeg normalt køber ting ved mine samarbejdspartnere er det oftest tekniske ting hvor jeg kan sammenligne tilbuddene og se hva’ specifikationerne er ved de forskellige udbydere og jeg har en hvis viden om hvad tingene burde koste og derved kan jeg relativt nemt sortere tilbuddene efter kvalitet og relevans. Men jeg har svært ved at gøre det med en tekst, for:

• Hvornår er en tekst god
  • Rammer teksten min målgruppe eller skyder den ved siden af
  • Hvis jeg på samme information får et tilbud på 1.000 – 5.000 – 10.000 hvordan hulen finder jeg så ud af om dem til 1.000 ikke har regnet alt med, og dem der koster 10.000 er de nogle der tager sig for godt betalt, eller får jeg det som jeg ønsker der.
  • Jo referencer siger en del, men der er ikke ret mange firmaer som ligger dårlige referencer ud på deres sider, og det er svært at se om en person har lavet teksten til en plakat for danske bank eller de har stået for alt deres materiale, hvis du forstår hva jeg mener J

Lise:
    Jeg kan sagtens finde masser af grunde til hvorfor jeg burde få en tekst forfatter til at lave det, ligesom jeg bruger en grafiker til at lave noget af det grafiske, men som jeg os kom lidt ind på i indlægget til Hans så mangler jeg en måde hvor jeg kan se om jeg får det som jeg betaler for, og hvordan jeg skal vælge imellem to tilbud. Når man både er iværksætter, vestjyde og offentlig ansat på engang sidder pengene jo lidt tæt på kroppen :P og jeg vil gerne være sikker på at jeg får det som jeg forventer og at det bliver til en rimelig pris hvor kvalitet går hånd i hånd med prisen.

Mange hilsner
    Torben

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:20
Torben S.:
Hvis jeg på samme information får et tilbud på 1.000 – 5.000 – 10.000 hvordan hulen finder jeg så ud af om dem til 1.000 ikke har regnet alt med, og dem der koster 10.000 er de nogle der tager sig for godt betalt, eller får jeg det som jeg ønsker der.

Da jeg for første gang bestilte et stykke programmeringsarbejde, stod jeg i nøjagtig samme dilemma. Jeg havde lagt et spørgsmål ud på Usenet, hvor jeg bad forskellige programmører forklare, hvordan en given opgave bedst kunne løses med datidens programmer. Jeg læste svarene igennem og fandt ud af, hvem jeg syntes der virkede mest troværdige. De, der kom med troværdige løsningsforslag, fik også lov at byde ind med en pris.
Min tanke var så: Jeg ved, hvad jeg har råd til at betale - hvis den mest troværdige ligger indenfor budgetrammen, får han opgaven.

Måske var jeg heldig, men det pågældende system ser ud til at nå sit 10 års jubilæum uden nævneværdige driftsforstyrrelser.

Torben S.:
  • Hvornår er en tekst god
  • Rammer teksten min målgruppe eller skyder den ved siden af
  • En salgstekst er god, når den giver kunden et klart billede af produktet og firmaet bag samt impulsen til at købe.
    En pressetekst er god, når den bevirker, at pressen bringer en historie, som stiller firmaet i det ønskede lys.

Om teksten ramme målgruppen eller ej svarer til om tømreren rammer sømmet eller ej. Hvis tømreren ikke kan ramme sømmet, kan han ikke sit håndværk. Det ville du sikkert have opdaget, hvis du havde kigget på nogle af de huse, han havde bygget.

Jeg uddyber hele baduljen, når jeg holder workshop om pressekontakt på Aminotastic den 26/4 i Holstebro.

mvh Hans

Tilmeldt 21. Feb 08
    Indlæg ialt: 14
    Skrevet kl. 12:15

Kære Torben 

Tja, hvornår er en tekst god? Den er god, når den opfylder dit behov - f.eks. skal en salgstekst jo være interessant og vedkommende for netop dén kundegruppe, du gerne vil have i tale. Dine kunder køber ikke dit produkt, de køber relationer - og her kan gode salgstekster gøre en forskel. Den slags ved en god tekstforfatter.

Alle hjemmesider - og måske især tekstforfatteres - bør oplyse, hvem vi ellers har arbejdet for. Her har du muligheden for dels at tjekke, om den pågældende tekstforfatter før har arbejdet i nærheden af din branche, dels at tjekke "pålideligheden" af tekstforfatteren. Du kan ringe til kunderne, hvis du har lyst, og få en tilbagemelding på hans/hendes arbejde. Hvem er bedre til at fortælle om tekstforfatterens produkt end dem, der har prøvet det af? Og så synes jeg da, du skal sende en lille prøveopgave til de tekstforfattere, du synes, er interessante, og prøve dem af. For i sidste ende er det jo din mavefornemmelse og din smag, der gør udslaget - kan du lidt skrivestilen, kan du lide tekstforfatteren og så videre.

Mange hilsner
    Lise

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)