Hej Alle Jeg står snart foran og skal have søsat en ny hjemmeside, der tilbyder en mobiltjeneste målrettet mod en mindre gruppe kunder, samt have lavet en flyer/brochurer. I den forbindelse har jeg overvejet at få en tekst forfatter til at skrive noget tekst da jeg altid har problemer med at skrive noget som jeg selv syns er fornuftigt. Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter når jeg skal finde en, og om det kan betale sig at betale xxxx kr for at få en tekst forfatter til at skrive tekst for sig. Er der nogen af jer som vil øse lidt ud af jeres erfaringer, |
I sagens natur kender jeg rigtig mange, der har brugt en tekstforfatter.
Jeg er også udmærket godt klar over, at jeg ikke vinder mange stjerne ved at komme med et "Ja, selvfølgelig kan det betale sig"-indlæg.
I stedet vil jeg skrive en lille historie:
Har du brugt en tømrer?
Jeg står snart foran at skulle have banket en masse beklædningsbrædder på mit hus. I den forbindelse har jeg overvejet at hyre en tømrer, da de skruer, jeg selv hamrer i flænser træet fuldstændig, hvis de ikke når at bøje eller knække inden de når helt i.
Men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gå efter, når jeg skal finde én. Jeg er også i tvivl om, om det kan betale sig at betale xxxx kr. for at få en tømrer til at banke brædder på for sig.
Er der nogen af jer, som vil øse ud af jeres erfaringer?
Hvad gik I efter?
Hang brædderne bedre fast?
Fik I det, som I forventede?
Kan det betale sig?
Eller sagt på en anden måde:
Når jeg (muligvis for sjældent) erkender at jeg står foran en opgave, som jeg ikke selv har de faglige forudsætninger for at løse, hyrer jeg en fagperson. F.eks. har jeg haft en bygningskonstruktør til at tegne de tekniske tegninger til mit hus, selvom jeg godt vidste, hvordan det skulle se ud. Når jeg skal vælge, hvilken håndværker, jeg skal bruge, går jeg primært efter én ting: Troværdighed.
Stoler jeg på ham - lyder hans forklaringer og løsningsforslag fornuftige?
Er han uddannet i sit fag?
Har han nogle referencer?
Kan jeg se noget af det, han har lavet?
Kender jeg ham i forvejen?
Hvis hans troværdighed er i orden, skaffer jeg mig en fornemmelse af, om hans pris ligger indenfor mit budget. Jeg vælger ikke nødvendigvis den billigste, for hvad er der ved en håndværker til lav timepris, hvis han ikke får noget fra hånden.
Hvis opgaven er stor nok, beder jeg om et fast tilbud, som er knyttet sammen med en tidsplan.
Hvis opgaven er lille nok, beder jeg ham bare komme - så er han lettere at handle en ordentlig pris ud af, når jeg har en større opgave.
Hvis jeg ikke selv var tekstforfatter, ville jeg forholde mig på samme måde, når jeg skulle vælge den type håndværker.
God fornøjelse med dit projekt.
mvh Hans