Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60% privat / 40% firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg overvejer at købe en bærbar pc igennem mit enkeltmandsvirksomhed. Sagen er den at jeg skal bruge den til mine studier (HHX), men også til når jeg er på kundebesøg (sker i 1/5 tilfælde) og når jeg programmere ude af huset (fx når jeg er i sommerhus).

Mit spørgsmål er så: Kan jeg bare købe pc'en hjem via firmaet (altså vælge "Firma" og ikke "Privatkunden" hos forhandleren (Zepto)), eller hvad? Og hvordan er det med granati for virksomheder? er det også 2 år?

Det næste spørgsmål er så, hvordan jeg går det med momsen. Skal jeg bogføre hele købemomsen eller hvordan?`

Med venlig hilsen

Morten

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 17:47

Købelovens reklamationsret gælder kun hvis du køber den privat. Hvad Zepto vil give af garanti til virksomhedskunder ved jeg ikke - det kan de ret frit selv bestemme.

Man har hørt om folk der 1) overfor forhandleren optræder som privatperson og 2) i.f.t. Skat glemmer at man bruger PC'en privat.

Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:09

henrikkrebs:

Købelovens reklamationsret gælder kun hvis du køber den privat. Hvad Zepto vil give af garanti til virksomhedskunder ved jeg ikke - det kan de ret frit selv bestemme.

Man har hørt om folk der 1) overfor forhandleren optræder som privatperson og 2) i.f.t. Skat glemmer at man bruger PC'en privat.

Okay. Hvad sker der så hvis jeg køber den hjem som privat kunde og sætter den i firmaet? Det må man vel godt, ikk? Jeg mener, det er jo det samme som hvis man gik ned hos Fona og købte den til firmaet.

Og hvad med momsen? Hvad gør jeg når den kun er halvt til firmaet?

Hilsen

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)