Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er sproget egentlig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med i en forening af kvindelige iværksættere og virksomhedsejere - og jeg sidder naturligvis og kigger på deres hjemmesider. Jeg er en lille smule nysgerrig, så jeg kigger også i deres kildekoder - og 9 ud af 10 har EN angivet som sprog - eller slet intet angivet.

Det ser ud som om at Google finder f.eks. de produkter der er på siden, hvis man søger specifikt efter dem - men ikke inkluderer sitet i resultaterne hvis man søger på noget generelt indenfor den type produkter websitet viser.

Et eksempel er Skagen Kaffe, hvor vi ændrede sproget til dansk, satte descriptions og keywords ind og ændrede lidt på sideteksterne hist og her - den røg fra side 14 i en søgning på kaffe til side 2 på en måned. Men hvad var det egentlig der betød noget? For som jeg forstår det er Google glad for keywords, men ligeglad med descriptions, det er mere Yahoo der kigger på dem...?

Tilføjelse: jeg har selv ikke angivet noget sprog på www.terapi-nord.dk - men ranker højt på de vigtige søgeord - vil det gøre en forskel at angive sprog?

På forhånd tak

Mette

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 12:33

Google bruger pt. ikke language metatag'et. De har deres egen metode til at smage på teksten, og derefter afgøre hvilket sprog siden er skrevet i.

Det kan dog aldrig skade, at bruge language tag'et.

Description tag'et bliver godt nok ikke brugt af Google i forbindelse med din søgerangering, men de bruger den meget ofte som "page snippet". Altså den tekst som står under din title på Google søgeresultatet.

Så jeg vil bestemt ikke afskrive description tag'et.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:31

Title og description tags er de vigtigste, og må aldrig udelades. Keyword tagget derimod, er ikke så væsentligt. Google bruger dem slet ikke eller meget begrænset.

Både title og description bruges til at indeksere og ranke dit site, så begge steder er det vigtigt at have sine keywords med.

Language tagget er ikke nødvendigt, da søgemaskinerne vurdere sproget udfra teksten og IP adressen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:37

Nu kan sproget jo angives på mere end en måde.

Det er ret vigtigt at man fortællere browsere m.v. at de skal fortolke det tegnsæt og det sprog der bruges på siden - og hvis du ikke har styr på den slags så oversætter google altså ikke dine ÆØÅ'er til de rigtige tegn selvom siden placeres geografisk i Danmark.

Så google vil altså se en omgang mumbo jumbo tegn istedet for ÆØÅ og alle søgninger der inkludere specialtegn vil ikke være indexeret korrekt.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:16

Ronnikc:

Nu kan sproget jo angives på mere end en måde.

Det er ret vigtigt at man fortællere browsere m.v. at de skal fortolke det tegnsæt og det sprog der bruges på siden - og hvis du ikke har styr på den slags så oversætter google altså ikke dine ÆØÅ'er til de rigtige tegn selvom siden placeres geografisk i Danmark.

Så google vil altså se en omgang mumbo jumbo tegn istedet for ÆØÅ og alle søgninger der inkludere specialtegn vil ikke være indexeret korrekt.

Lige præcis DERFOR undrer jeg mig over at i siger sprog ikke er vigtigt, for det oplever jeg nemlig gang på gang - både i google og andre søgemask. - og det MÅ jo være sproget.

Og så må i lige blive enige om hvorvidt keywords er vigtige eller ej, for det er da ret vigtigt om det er det, da vi ellers ikke kan rådgive kunderne ordentligt og sende dem til den rigtige SEO ekspert ;-) (jeg har læst nogle tråde herinde hvor man taler om keywords) Men det er måske MSN/Yahoo?

Mette

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:47

MetteSkagen:

Og så må i lige blive enige om hvorvidt keywords er vigtige eller ej, for det er da ret vigtigt om det er det, da vi ellers ikke kan rådgive kunderne ordentligt og sende dem til den rigtige SEO ekspert ;-) (jeg har læst nogle tråde herinde hvor man taler om keywords) Men det er måske MSN/Yahoo?

Mette

Hvis kan tale om en konsensus herinde efter den seneste keyword-debat, så må det være, at betydningen er minimal, men at man for god ordens skyld og for at være på den sikre side, kan indsætte godt en håndfuld af slagsen. Passende ord, der også optræder i teksten på siden.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:23

Jeg har aldrig oplevet eller set at søgemaskinerne ikke kan finde ud af at skrive ÆØÅ?

Jeg bruger som sagt stort set ikke language tagget, og det er heller ikke på min blog, men alligevel finder søgemaskinerne ud af at læse mine ÆØÅ'er. Så jeg ser igen nødvendighed i at bruge det, men der er på den anden side set heller ikke noget i vejen med at gøre det.

Meta-Keywords er ikke vigtige i forhold til google, der er dog andre mindre søgemaskinerne der læser dem, men jeg kan anbefale at i læser dette indlæg fra min konkulega Thomas Rosenstand.

Min holdning til meta-keyword  er at man enten fjerner det helt, eller bruger det konsekvent. Hav aldrig have tomme meta-keyword tags.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:00

MetteSkagen:
Lige præcis DERFOR undrer jeg mig over at i siger sprog ikke er vigtigt, for det oplever jeg nemlig gang på gang - både i google og andre søgemask. - og det MÅ jo være sproget.

Jeg tror ikke det har noget med language tagget at gøre, men istedet hvilket tegnsæt der er defineret i dokumentet. For ÆØÅ eksisterer ikke i alle de tegnsæt der bliver brugt på nettet og hvis webdesigneren ikke får valgt det rigtige vil disse ÆØÅ fejl opstå.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:02

ups dobbelpost

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 13:25

Nu skal vi lige holde tungen lige i munden  : 

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

Fortæller browseren, hvilket tegnsæt der er anvendt. Overstående linie angiver det danske tegnsæt. Det betyder at du kan skrive "Æ", "Ø" og "Å" direkte i HTML koden. Havde dit tegnsæt f.eks. været "UTF-8". Så skulle "Æ", "Ø" og "Å" have været HTML encodet. Et "Å" skal f.eks. skrives som enten "&#197;" eller "&Aring;" i "UTF-8".

<meta http-equiv="Content-Language" content="da-DK" />

Fortæller at dokumentet er skrevet på dansk. Enkelte søgemaskiner anvender dette meta tag, men Google gør bl.a. ikke. De har (formegentligt) et neuraltnetværk som smager på teksten.

Sporg metatag'et giver dig altså intet hos Google, men du kan måske vinde 4 - 5 kunder om året fra andre søgemaskiner.

Det skader aldrig at anvende et meta tag korrekt, men omvendt kan værdien af mange af dem være minimal.

Keywords giver dig måske ikke ret meget, men omvendt kræver det altså heller ikke ret meget at tilføje dem. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)