Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har nogle spørgsmål

1)kan jeg lave mit firma om til et aps uden at lægge 125kilo

2)hvis jeg går konkurs hvad er så konsekvensen af

et personligt ejet  kontra aps

3)er der andre virksomhedsordninger der kan anbefales

grunden til at jeg spørger så er det forde jeg står over for nogle kæmpe store investeringer og jeg vil godt være dækket ind så godt som mugligt

jeg kan lukke firmaet men jeg vil ikke gå fra hus og hjem

og ja nu sider der nogle kloge hoveder der siger det er jo risikoen ved at være selvstændig ja det er den men jeg vil stadig godt være dækket ind

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

Hej!

1. Ja..hvis du har aktiver, du kan indskyde

2. Ved enkeltmand hæfter du med alt(også personlige aktiver)hvad du ejer og har. ApS...kun aktiverne i selskabet.

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 09:18

men peter er der ikke noget med at man kan købe brugte aps

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28

Jo...det gør det nok.

Men du ved jo ikke, om det brugte ApS har nogle "lig i Lasten", som du kan komme til at

hæfte for.

Mit råd......få dig et frisk ApS, stratende fra scratch! 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:37

Hvis du skal foretage "nogle kæmpe store investeringer", hvorfor er det så et problem at indskyde 125.000 i et nyt ApS??

Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 09:57

Derudover bør man vel også lige bemærke at du sagtens kan komme til at hæfte personligt i et ApS, de fleste kreditorer er ikke dumme nok til at lade dig få en kæmpe kredit hvis du er et aps uden du hæfter personligt, ligeledes får du også umådeligt svært ved at få en større kassekredit i banken alene baseret på et nystiftet ApS hvis du ikke vælge at kautionere personligt. Og så er du ligevidt.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:04

De fleste varekreditorer plejer vel ikke at få yderligere sikkerhed, hvorimod banker og andre plejer at få personlig kaution ved et ApS...

Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 10:16

Jesper N. Jepsen:
De fleste varekreditorer plejer vel ikke at få yderligere sikkerhed,

Det kan sagtens være du har ret, men omvendt hvis jeg var varekreditor og jeg skulle levere varer for 250.000 til et nystiftet ApS ville jeg kræve en eller anden form for sikkerhed. Ved mindre beløb tror jeg heller ikke nogle ville stille spørgsmålstegn ved det. Jeg hæftede mig bare ved at personen skrev han skulle lave nogle meget store investeringer.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:26

Yeps - Jeg ville nok også vælge en form for sikkerhed muligvis iform af en forudbetaling på en del af beløbet...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:11

Uanset personlig kaution for bank og leverandørgæld kan man komme ud i produktansvar o.l. hvor man er bedre sikret i et selskab, som følge af den begrænsede hæftelse.

Som Peter også siger er der ikke noget formål i at købe et brugt ApS, og du vinder heller ikke noget ved det. Hvis du ikke vil nystifte et selskab kan du købe et skuffeselskab men det er to sider af samme sag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)