|
Et lille spørgsmål angående søgemaskineoptimering: Er det rigtigt at det er dumt at undersøge placering, links, cashed etc. i Google når man har installeret en Google-toolbar i sin browser. At Google på den måde holder øje med min søgningerne og evt. kan gøre et "modtræk" mod mit SEO arbejde? Jeg ved Lars Bachmann har sagt noget ligendende ....... men jeg må indrømme at jeg umiddelbart var lidt skeptisk ....... men modsat plejer han jo at vide hvad han taler om. |
Hej Morten
Google elsker SEOere fordi de hjælper Google med at formatere internettet så Google kan forstå hvad der står på siderne, hvad der er de vigtigste emner for siderne og så videre. Uden SEO ville en meget større del af nettet være i flash og grafik i stedet for i klar tekst med en fornuftig opbygning.
Så hvis du laver den slags SEO som følger Googles guidelines (nuværende og kommende), bør du ikke være bange for toolbaren.
Hvis du derimod laver black hat SEO eller bare noget som er lidt længere ud på grænsen af Googles guidelines, så er der nok ingen grund til at delagtiggøre Google i din færden på nettet.
Hilsen Anders
Bliv gratis medlem