Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælge revisor fra - hvordan?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Man indregner en ejerandel på den ene eller den anden måde uanset hvor lille den er. Den er en del af selskabets aktiver og skal med i balancen. Diskussionen går på, hvornår man ejer en så stor del af et andet selskab, at revisionspligt automatisk indtræder: Og her er grænsen 20 % jf. ovenstående. Smile

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:43

Mathias L:

Man indregner en ejerandel på den ene eller den anden måde uanset hvor lille den er. Den er en del af selskabets aktiver og skal med i balancen. Diskussionen går på, hvornår man ejer en så stor del af et andet selskab, at revisionspligt automatisk indtræder: Og her er grænsen 20 % jf. ovenstående. Smile

Ja, jeg fik formuleret mig lidt dårligt - Selvfølgelig skal ethvert aktiv med i regnskabet for holdingselskabet. Men der er forskel på om driftsselskabet er konsolideret eller associeret....  

Men kan godt være du har ret med dine 20 %, jeg synes blot jeg har set en anden tendens i diverse regnskaber for moderselskaber :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Ja..rigtigt som Mathias L skriver.

I mit forudsatte jeg, at underliggende selskab/selskaber var 100% ejet af holding.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:15

På sidste bestyrelsesmøde i Skat & Råd talte nogle af revisorerne (FRR) om nogle rygter hvorefter revisionspligten for holdingselskaber måske vil blive afskaffet: Fordi revisionen i forvejen ikke er meget værd, når man - som Peter også siger - kan skrive sig ud af det og derved undlade at revidere holdingselskabets underliggende aktier.

Noget helt andet er at der omkostningsmæssigt ikke er den store fordel på revision og ikke revision, medmindre man helt fravælger revisor. Revisor vil således altid alligevel skulle lave et review på regnskabet for at kunne underskrive.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)