Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner reklame - virker det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 48
Fra  re-ports ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop - shop.innovus.dk som sælger trådløse løsninger til Home Automation, via Z-wave protocollen.

Er det en god ide at købe banner reklame for at markedsfører denne shop, og hvilke steder er de bedste for banner reklame?

SBH

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:08

Hey!

Marketing handler om at kende målgruppen. Hvem er det du gerne vil sælge til? Prøv, evt. for dig selv, at beskrive din målgruppe og tegn et billede af hvor dine kunder færdes på nettet.

Om det er en go' ide: Nej, jeg ville personligt vælge tekst-annoncer. Banners er gode til branding. Hvis ikke du selv vil tage kontakt til sites der kan vise dine banners, så prøv et af bureauerne. Advertising.com eller adpepper eller nogle af de andre (søg evt. på banner her på amino for mere inspiration)

Go' weekend : )

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 22:29

Det er jo ikke til at sige med sikkerhe, og slet ikke uden at have set bannerne. Lav nogle gode bannere som handler om dine produkter og ikke din netshop. Alt for mange bannere bruger for meget plads til at skrive domænet på netshoppen/side/.... i stedet for at fortælle de besøgende noget som gør, at de kommer i din netbutik.

Din webshop ser i øvrigt "forkert" ud.Du burde kunne optimere den.

• Fx. sæt et  "Læg i kurv" ved hver omtale af produkterne
  • Fjern "venlig hilsen" - det er en webbutik ikke en e-mail/snailmail.
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:41

Hej SBH

Jeg vil anbefale, at du får optimeret din konverteringsrate på hjemmesiden allerede inden du går i gang med at skaffe flere besøgende. Jeg vil sige, at der er et kæmpe potentiale hvor vi snakker om en faktor 1:50 eller 1:100 i forhold til den nuværende konverteringsprocent.

Når det er på plads, vil jeg anbefale, at du starter med Google AdWords, herefter yderligere optimering og indjustering i forhold til din målgruppe for til sidst at gå i gang me søgemaskineoptimering. Herefter er det ved at være tid til bannerreklamer - ikke før. 

Venlig hilsen,

Christian

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:28

Christian iMARKETING:
Herefter er det ved at være tid til bannerreklamer - ikke før. 

Helt enig med Christian.
Hvis du alligevel vil have svar på spørgsmålet i overskriften, må du jo bare prøve. Elektronisk markedsføring har den fordel, at det er forholdsvis simpelt at tracke, hvor mange besøg det giver - og om de køber noget.
Men banneret skal give et klart indtryk af, hvad jeg finder "på den anden side". Hvis du smækker en smækker, afklædt pige op sammen med teksten Danmarks Dejligste Damer, skal du nok få gæster i din butik - men de køber nok ikke noget.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)