Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænder din computer lige nu?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

1)

Her er valgt XP, da maskinen i bund og grund "kun" skal fungere som fjerndrev med mulighed for fx fjernskrivebord. For den mindre virksomhed vil det være overkill med SS eller SBS.

Floppydrev kan nogle gange være nødvendigt, idet få hardwareproducenter endnu ikke har opdaget, at floppydrevet burde være dødt nu.

2)  Jf. det første indlæg tilbyder vi BÅDE backup-løsninger og filservere. Der er så mange muligheder, så tilbuddet var blot et skud i tågen. Jeg vil da lige sidde og udarbejde et tilbud på en decideret backup-server.

Tilmeldt 11. Apr 08
Skrevet kl. 14:57

Her er et tilbud på en backup-server med masser af plads!

• 2x Intel Xeon Quadcore X5460 3.16 GHz
  • ASUS DSEB-DG bundkort
  • 8x 4 GB Kingston Fully-buffered DDR2 PC6400 RAM (ialt 32 GB!)
  • 8x 500 GB Western Digital RE2 harddiske i RAID1 konfiguration, hotswap (ialt 4 TB!)
  • 4 Gbs fiber netværkskort med 2 porte
  • 800W Supermicro SC836 TQ-R800B rack kabinet med redundant strømforsyning/køling
  • Windows Server 2003 R2 x64 SP2 - licens til op til 25 klienter
  • APC SmartUPS 980W
  • Belkin kabinet til montering på væggen

Pris ex. moms (inkl. montering, installering og burn-in test): DKK 87.399 ,-

Der er i kabinettet plads til op til 16 hotswap-harddiske.

Det er selvfølgelig stadig tilrådeligt at have endnu en server off-side. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:36

Hvad skal en backup server med 32GB ram ?  og hvorfor 2 stk CPUer ?

Jeg kan ikke se hvordan vi med 6 mand i firmaet med ca 250gb datamængde kan få plads / råd / brug for en sådan server ?

Jeg forstår ikke hvorfor du slynger et tilbud  afsted som jeg vil nok mene ingen herinde har brug for?

Vil du bare vise os hvad du kan sætte sammen af hardware? 

Tilmeldt 11. Apr 08
Skrevet kl. 16:45

Igen er der jo stor mulighed for både at skalere op og ned. Der er - som jeg har oplevet det - mange forskellige størrelser virksomheder herinde, og mulighederne er lige så omfangsrige. 

En mere passende backup-server for jer ville være noget á la:

• AMD Athlon 64 X2 5600+ processor
  • Asus G-Sur365 bundkort
  • Gbit LAN
  • 2 GB Corsair DDR2 PC-6400 RAM
  • 2x WD Caviar R2 500 GB harddiske i RAID1 konfiguration (= 500 GB diskplads, der bliver spejlet over på harddisk nr. 2 i tilfælde af nedbrud)
  • LiteOn DVD/CD brænder
  • Windows Server Standard 2003 R2 x64
  • Nero 7.0
  • Cobian Backup 8 eller 9 BETA
DKK 12.995,- ex. moms

Selvom I måske kun har 250 gb data, så er der jo godt med spillerum til systemsoftware, sidefiler mm.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:15

For mig at se roder du lidt rundt i et område, du ikke er helt på toppen med. Enten har man behov for en server udelukkende til backup eller også har man ikke.
 Hvis man kun skal bruge den til backup, så har man sikkert andre servere kørende i forvejen og så er hardware-delen den mindste af regningerne. Inden den er klar til brug og indlemmet i Active Dirctory osv. er der brugt en hel del timer - og så bliver tilbuddet her mindre interessant.

Har virksomheden på den anden side kun brug for den ene server vil det da være tåbeligt at levere den med andet end SBS. Du får en hel masse andre ting forærende  og med mindre man har behov for flere servere inden for den nærmeste fremtid så er det en god og billigere løsning.

- og så er jeg lidt bekymret over at du anbefaler at bruge en BETA til backup??? Smider man 13K i en server til backup, så er det for at være SIKKER!

(dette er ikke en kritik af dit backup-salg, men kun på de her tilbud du strøer om dig med lind hånd)

Tilmeldt 11. Apr 08
Skrevet kl. 19:00

Jeg er skam enig i, at specifikationerne virker noget rodet; men det er igen ikke til at komme med et super kvalificeret bud uden at kende folks specifikke krav eller behov.

Der kan installeres en beta-version, hvis man er tryg ved dette, ja. For dem, der vil have det nyeste.

Vista er jo ikke beta, men prøv at tælle hvor mange uafhængige, der alligevel anbefaler det ;) 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)