Jeg har ikke lavet siden men jeg ved at siden har en høj konverteringsrate - et pænt stykke over det jeg ellers ser ... ellers ville jeg aldrig have brugt det som eksempel. (Jeg er i en netværksgruppe med dem)
Jeg er grundlæggende enig i kritkpunkterne som andre kommer med - men mit mantra når det handler om konvertering - er altså at det hjælper at isolere produkterne - prøv at lægge mærke til at når man har udfyldt sit navn på etuiet - så kan man efterfølgende se det på de relaterede produkter - det er i mine øjne en personificering og mersalgsstrategi som er på grænsen af at være genial :)
Jeg har set så mange dandomain, oscommerce, scannet standardshops hvor deres funktion med relaterede produkter og "andre købte oså" er så hovedløst at jeg får hovedpine :) - og hvor mængden af endeløse kategorier kan køre selv den mest nethærdede bruger træt. På flere projekter hvor jeg har været ind over og hvor vi har set webstedsoverlejring før og efter - kan jeg se at jo MINDRE man prøver at vise frem (koblet sammen med søgning) jo MERE sælger man. Men alt for mange netbutikker vælter et bjerg af muligheder ud i hovedet på folk - og så taber man altså nogen stykker undervejs.
Når jeg nævner webstedsoverlejring er det jo fordi netop den funktion fortæller mig hvad brugerne gør - og hvad de kigger på - og derfor har jeg et rimeligt bud på hvor meget man kan slippe afsted med at "strippe" et site.
Nu er et af mine specialer bestemt at arbejde med konvertering - og i al beskedenhed - så er jeg rigtig skarp på lige den del - og jeg har altså gennem de sidste 2 års tid set at:
Men det er en god disskusion at få vendt hvad der virker - og mit personlige håb - er at vi i denne kategori får mere fokus på konvertering - hvad virker og hvad gør ikke - fordi det er en særdeles rentabel måde at arbejde på når vi snakker webshops.