Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk smart landingpage - inspiration til alle shop ejere

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver lige nød til at give jer e-handlere et eksempel på en landingpage der i mine øjne nærmer sig kunst:)

Forestil jer i finder følgende tekst i en mail eller adwordsannonce:

kreditkort- eler visitkort etui for kun kr. 59,-

Prøv at lægge mærke til hvordan man fjerner al "udenomsstøj" og først til sidst prøver at sælge mere ...

Det harmonerer fantastisk godt med mit eget bud på hvad der skal til for at sælge - og jeg gentager gerne mig selv når jeg siger at:

Få muligheder giver mange konverteringer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:56

Det er flot, men jeg mangler information om holdbarhed af print og kvalitet af produkt og derfor ville jeg ikke købe.
Så en henvisning til en kort FAQ, eller en smule mere info tror jeg ville give mere salg.

Dbh Martin

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:09

Jeg synes bogstaverne var for små og havde en forkert skrifttype, og jeg ledte forgæves efter et sted jeg kunne ændre det - jeg tror det er rigtigt, at for den "uskolede" almindelige borger - er det topnotch fordi det er nemt og enkelt for dem at bestille og de tænker ikke på at der kan være andre muligheder (det er ikke ment nedsættende, men hvis man ikke ved der kan være andre alternativer, spørger man ikke efter dem, med mindre man er skolet til det) - for sådan nogle kræsne cost-benfit iværksættere som os her på Amino, skal der lidt mere til.

Et andet eksempel var at jeg i går fik en mail fra Malling Beck med tilbud om en palle toilet papir til 94 kroner eks. moms. Det er billigt - MEN - jeg går ind på deres side og finder ud af at med moms OG FRAGT - bliver det tæt på 2 kroner pr. rulle - og så er det billigere i Dagrofa.

Jeg er holdt op med at tage gode tilbud for pålydende...og jeg er nok ikke den eneste...

Mette

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 09:10

Hej Martin

Jeg er enig i din pointe med mere information ...

Men jeg er dog stadig voldsomt fascineret af ideen om at "isolere" produkterne for så senere at lokke med noget mere ... og så kan jeg se det smarte i personificeringen i processen - men man skal naturligvis have den information man skal bruge :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:30

Hej

Jeg må tilslutte mig flokken, der synes at den er lidt for simpel. Der mangler lidt information og man har ikke umiddelbart nogen muligheder for at komme videre til hovedsiden og på den måde få oplysninger om, f.eks. hvad det er for et firma. Tilbage-knappen kunne have været en mulighed, men den virker ikke hos mig. Men bortset fra det er jeg nu enig i, at jeg tror den har fat i noget af det rigtige med at holde sig til netop det, der omtales i "annoncen" og ikke blot sender mig ind på forsiden - der er ikke noget mere irriterende.

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:08

Karsten Nygaard:
Prøv at lægge mærke til hvordan man fjerner al "udenomsstøj" og først til sidst prøver at sælge mere ...

Kender du firmaet og derfor ved noget om det har givet en bedre konvertering?

Jeg skal gerne indrømme jeg er skeptisk, for mig sælger det nemlig ikke og jeg kommer ikke engang ind på deres hovedside, for der er på ingen måde mulighed for at komme videre fra den pågældende side uden at bestille. Så hvis det produkt jeg får frem ikke lige lever op til mine krav og egentlig ønsker at kigge nærmere på om de måske skulle have nogle andre modeller så giver de mig ikke mulighed for det, med mindre jeg går op i urlen og skriver den om. Hvilket jeg tror de færeste gør.

Derfor tror jeg faktisk en så simpel landingspage har en dårligere konverteringsrate.

Jeg er dog enig i at man godt kan gøre landingspages simple og have fokus på selve produktet, men at strippe alt væk og give kunden et krav om at bestille eller smutte igen tror jeg ganske enkelt ikke på virker.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 17:44

Jeg har ikke lavet siden men jeg ved at siden har en høj konverteringsrate - et pænt stykke over det jeg ellers ser ... ellers ville jeg aldrig have brugt det som eksempel. (Jeg er i en netværksgruppe med dem)

Jeg er grundlæggende enig i kritkpunkterne som andre kommer med - men mit mantra når det handler om konvertering - er altså at det hjælper at isolere produkterne - prøv at lægge mærke til at når man har udfyldt sit navn på etuiet - så kan man efterfølgende se det på de relaterede produkter - det er i mine øjne en  personificering og mersalgsstrategi som er på grænsen af at være genial :)

Jeg har set så mange dandomain, oscommerce, scannet standardshops hvor deres funktion med relaterede produkter og "andre købte oså" er så hovedløst at jeg får hovedpine :) - og hvor mængden af endeløse kategorier kan køre selv den mest nethærdede bruger træt. På flere projekter hvor jeg har været ind over og hvor vi har set webstedsoverlejring før og efter - kan jeg se at jo MINDRE man prøver at vise frem (koblet sammen med søgning) jo MERE sælger man. Men alt for mange netbutikker vælter et bjerg af muligheder ud i hovedet på folk - og så taber man altså nogen stykker undervejs.

Når jeg nævner webstedsoverlejring er det jo fordi netop den funktion fortæller mig hvad brugerne gør  - og hvad de kigger på - og derfor har jeg et rimeligt bud på hvor meget man kan slippe afsted med at "strippe" et site.

Nu er et af mine specialer bestemt at arbejde med konvertering - og i al beskedenhed - så er jeg rigtig skarp på lige den del - og jeg har altså gennem de sidste 2 års tid set at:

• Mikrosites/landingpages strippet for udenomsstøj giver en høj konverteringsrate - særdeles brugbart når vi snakker om hvor trafiken fra ppc kampagner skal hen
  • Netop det at "konfrontere" kunden med et valg er særdeles velfungerende - fordi alt for mange shops prøver at sælge alt til alle - hvorimod landingpages/mikrosites prøver at sælge en ting til den enkelte besøgende. Her kunne man tegne et smart billede baseret på trafik koblet op på indgangs- og udgangssider. Jeg kan faktisk opfordre alle til at prøve at konfontere kunden med at skulle tage nogen valg ...
  • Jo mere personligt man bliver behandlet/ekspederet i netbutikken jo større salg - er du sindsyg hvor har jeg set nogen snedige ting man kan lave med cookies og folks interesser - og det sælger rigtig meget. Jeg synes grundlæggende man får meget for pengene med standardshops - men superintelligente er de jo ikke :)

Men det er en god disskusion at få vendt hvad der virker - og mit personlige håb - er at vi i denne kategori får mere fokus på konvertering - hvad virker og hvad gør ikke - fordi det er en særdeles rentabel måde at arbejde på når vi snakker webshops.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:55

Altså først vil jeg takke dig for at komme med et indlæg, der sætter fokus på det her område (som vi kommenterede på hos Rosenstand). Selvom folk er uenige, så er det fedt, at der kommer et indspark.

Jeg vil også godt lige komme med mit, der er lidt mere teknisk. Jeg synes nemlig ikke, at de har fjernet al "støjen". Hvorfor skal brugeren opdatere for at se sit eget navn? Det kræver ganske få linjer javascript-kode (vi taler 5-10 linjer, hvis det bliver barberet helt ned) at gøre det i takt med at brugeren skriver sit navn. Og faktum er, at langt, langt de fleste i dag bruger javascript.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:25
Jeg er enig med Molvin og det kan også sagtens laves ved brug af Ajax, så brugeren ikke skal foretage sig noget.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:45

AJAX ville da være totalt over-kill i det her tilfælde og spild af båndbredde. Kan man afvikle AJAX, kan man også afvikle javascript, så ingen grund til AJAX. Men det kan sagtens laves med AJAX (men hvorfor det skulle en tur forbi serveren for at blive vist, kan jeg ikke rigtigt se nogen grund til). Grunden til at mange hader AJAX er at det bliver brugt på de forkerte steder.

Når det så er sagt, er jeg stor fan af AJAX. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)