Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS omkostninger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Har en enkeltmandsvirksomhed som jeg har drevet i ca. 1 1/2 år. Jeg overvejer nu at lave det til et Aps. Der er den indlysende årsag ifht. hæftelse, og min revisor er sat til at regne på om det kan betale sig rent skattemæssigt.

Men ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvilke praktiske forskelle der ligger i det?

Jeg er selvfølgelig godt klar over de 125.000 som heller ikke er et problem. Jeg tænker mere på udbetaling af løn, indsendelse af regnskaber osv. Skal man regne med større revisor regninger hvis man har et APS?

Lønudbetalingen skal jo køres anderledes, da der i et Aps, skal betales AM-bidrag og skat med det samme. Hvordan gør man det? Har hørt om noget "let-løn" eller lign som skulle være nemt at bruge?

Det jeg generelt er nervøs for er at det vil vælte ind med ekstra administrativt arbejde i et aps? Så hvad skal man som ejer gøre i et Aps som man ikke skal i en enkeltmandsvirksomhed?

Skal til slut sige at jeg er ene mand på pinden, ingen medarbejdere eller lign.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Hej!

Der skal indsendes årsrapporter til EogS. Ikke nødvendigvis revisionspligt, kommer an på bestemte talgrænser.

Ja...det vil være noget dyrere, idet årsregnskabsloven mv. skal overholdes.

Ja...der er en del mere papirarbejde i forbindelse med ApS!

Løn...prøv at kigge på www.danlon.dk som et et godt lønsystem. Mit råd..drop let-løn.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Så er der jo også et SMBA-selskab, der ikke har pligt til at indsende årsrapport og derfor ikke har revisionspligt hvis 2 af 3 betingelser er opfyldt i 2 på hinanden følgende år på balancetidspunktet:

<= 6 mill i kapital, <= 12 mill i oms. og <= 10 ansatte.

Min artikel om SMBA-selsskaber kan du læse her:

video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf

MVH fra Ejler 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Eiler...det må dog være træls at fyre den samme lire af gang på gang.

Efter min mening er din artikel om SMBA intetsigende.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:22

Jeg har ApS og har kun mig selv ansat. Stik imod hvad Peter synes (*S*) bruger jeg letløn, anbefalet af min revisor. Jeg bruger ca. 3½ minutter om måneden - 2½ minutter på håndtering af løn i letløn og 1 minut til indbetaling af A-skat, AM-bidrag og ATP. Det fungerer fint og det er tilmed gratis. Du skal selv udbetale lønnen fra firmakontoen til din private konto og udarbejde en lønseddel (hvor du også kan bruge et skærmdump fra letløn, når det er til dig selv). Samtidig indberetter letløn automatisk oplysninger til e-indkomst. Priser på revisor er meget forskellige, så undersøg lige rundt omkring hvad det koster. Jeg har valgt revision så jeg er sikker på, at jeg har fået alt med og at jeg overholder reglerne. Det koster lidt ekstra men er alle pengene værd.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:06

Tak for jeres svar!.. Det lyder som om at størstedelen af det ekstra arbejde vil ligge hos revisoren!.. Så må jeg jo høre ham hvor meget ekstra det vil koste mig...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)