Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver jeg svindlet af min a-kasse ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har endnu ikke set et a-kasse koncept der kunne betale sig for en person der er selvstændig med egen virksomhed. Som udgangspunkt mener jeg at man selv hænger på regningen, medmindre at du lukker fuldt og helt ned for virksomheden. Og selv der kan det være svært at få penge...

Mvh. Chris

P.S. Det kunne være sjovt at hører fra nogen selvstændige der kan modbevise dette. Altså succes historier fra et godt samarbejcde med en a-kasse/fagforening

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:16

Det lyder jo godt.

Ase skylder mig ca. 35000 kr .

Jeg kan bevise det men er lige pludselig ikke i stand til at få et møde med dem. Det er endnu mere suspekt eftersom de ofte har kontaktet mig når de var i spørgehjørnet.

Sagen er den at jeg overholder lovgivningen og betaler mit kontingent .

Hvilke bevæggrunde de har for at snyde mig kender jeg ikke men så mange gentagne menneskelige eller tekniske fejl synes usansynligt desværre.

De kan ikke lide mig og det er gengældt. Vi er vidt forskellige mennesketyper. De er administrative og profitorienterede og jeg er kunstnerisk anlagt-samtidig er de grove kramper og jeg petit så trusler kommer jeg ikke langt med. 

Jeg må igennem et eller andet direktorat / ministerium.Jeg bliver overflyttet til en anden a kasse når denne twist er afsluttet. Foreløbig har den kostet mig min lejlighed og et længerevarende parforhold.

Jeg er af den opfattelse at de burde lukkes ned. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:23

Hej

Hvis du kan bevise det, burde det være mums for en god advokat at hive dine penge hjem..

Spørg en advokat om du kan vinde sagen, evt. i retshjælpen..

tryk her og se mere

mvh   Geeked

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:31

Det er arbejdsdirektoratet du skal klage til , der er et link her :

http://www.adir.dk/sw14611.asp

Jeg er selv musiker, så kender det godt. Det der hjalp mig, var at sige at nu kom det i arbejdsdirektoratet. At jeg ville tage det i medierne og samle andre jge har hørt om som har fået nøjagtig den samme behandling. Det du beskriver er NØJAGTIG hvad der skete for mig. Det er så åbenlyst " dumt " af dem, at det kun kan være planlagt hetz og svindel.

Jeg forlangte i øvrigt også at ville tale med deres øverste chef, og minde dem om hvilkne dårlig forretning det er for dem, når det bliver landskendt med deres metoder.

Det her er ikke bare et spørgsmål om det kan betale sig at være medlem af en akasse som selvstændig. Det her er svindel , hetz og tyveri.

Jeg greb dem i flere løgne som jeg selvfølgelig brugte imod dem

Du skal heller ikke true, det gjorde jeg heller ikke. Jeg sagde blot : " Nu kommer jeg op hos på mandag, og så vil jeg tale med CHEFEN. Og tro mig, jeg er meget sur og overhovedet ikke til at forhandle med. Jeg skal bare have de penge i har prøvet at snyde mig for i 2 år "

Så sagde hun " Det nytter ikke noget at true en sagsbehandler "

Hvorefter jeg svarede : " jeg truer heller ikke , men tro mig det er slut nu. Jeg kommer derop på mandag og er pissed !!! "

Næste mandag fik jeg en rar mand i røret , der sagde at det nok skulle gå- 2 uger senere fik jeg mine 50.000,- kr.

En dag træder de på den forkerte mand som ikke nøjes med trusler, som ligesom dig og mig er gået fra hus og hjem og med andre følegvirkninger oven i. Og han er RIGTIG sur. Spørgsmålet er om det er prisen værd for dem ?

Fortsæt din kamp, hvis du VED du er berettiget, ligesom jeg vidste det. Det fandme fryd når man endelig får pengene.

Men til alle andre : aldrig brug ASE. Det et forbryderfirma

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 14:50

Jeg har netop været til møde hos ase på eget initiativ. 

Jeg blev mødt med en kulde og arrogance som aldrig før for derefter at blive smidt ud.

Min bisidder bad om den administrative direktørs tlf. nummer og han vil nu kulegrave sagen.

Ellers har jeg arbejdsdirektoratet i baghånden som jeg er i telefonisk kontakt med. De forstår mig og vil ikke udelukke at det er en ubehagelig hetz.

Jeg føler at ases skrankeslaver er misundelige på mig fordi at jeg kke er en grå person og de kontorkvinder ønsker ikke at jeg bliver bedre uddannet end dem. 

Trist.Jeg har meddelt arbejdsdirektoratet at ase burde fratages sine rettigheder som a kasse og rådgivende forum.seriøst. De gamler med menneskeliv og udviser ingen anstændighed eller anger.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:12

Du skal nok ikke tage det personligt. Altså tro at det er fordi de ikke kan lide din person.

Det nok noget så simpelt, som endnu et forsikringsselskab der prøver at skrabe penge ind hvor de kan. Og ja en del opgiver kampen imod dem. Det tjenes der nok millioner på

Hold hovedet højt. Vi kommer allesammen ud for nogle der prøver at snyde os. Både rige og fattige. Nok oven i købet mere rige.

Så har man lært det. Jeg ved at man så kunstner kan være lidt naiv. Men livet lærer en , at det kan være farligt. Der findes en del rovdyr derude, der venter på det naive lille dådyr  :)

Held og lykke ,kæmp for dig selv og tag det ikke personligt. De ved sikkert slet ikke hvad en personlighed er

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Oct 08
Skrevet kl. 16:44

ase har en adm. direktør for samtlige kundecentre i dk  . Han havde lovet at vende tilbage til mig senest i dag onsdag .

Han har bedt om min mail adresse  men min indbakke vidner om at han ikke sendt mig noget... helt nøjagtigt skylder ase mig 38.647,- kr.

Tror nogen herinde at han vender tilbage i aften ?

Og hvilket program er mest seriøst DR kontant eller TV2 Basta ?

Fattig og træt af svindlere.

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04

Bare for at tilføje lidt til tråden her...- og for at holde liv i den... Arbejder på et sagsanlæg mod ASE, eller i hvert fald at gøre dem livet hedt, da jeg nu igen sidder i deres postrod... Et brev med personlig og uerstattelige dokumenter er 'blevet væk'.. Her et brev fra sidst jeg havde problemer med dem.. Føj gerne til... Jo flere vi er, des nemmere må det være at komme til at kradse dem lidt..

26. august 2008

Tillæg til klage over ASE’s afgørelse om afslag på anmodning om dagpenge.

Efter at have været ansat ved BC Biler i Odense fra 15. april 2007 modtog jeg opsigelse med fratrædelse d. 1. juli 2008.

Jeg ville i forlængelse af opsigelsesperioden afholde mine, fra ferieåret 2007, 12,5 feriedage, men kunne ikke få tidligere arbejdsgiver til at underskrive feriekort, da arbejdsgiver holdt ferie i 5 uger og jeg dermed ikke kunne få udbetalt feriepenge.

Jeg henvendte mig derfor på ASE’s kontor i Kolding d. 11. juli for at få klarhed over hvordan jeg skulle forholde mig.

På et beroligende og godt møde blev det vedtaget at jeg ligeså godt kunne melde mig ledig, fra mandag den 14 juli, evt. rekvirere et nyt feriekort hos FerieKonto ASE kunne underskrive, blev informeret om gældende regler på området og blev gjort opmærksom på at kontoret på La Cours vej i Kbh. nok ikke nåede at behandle min sag, så jeg kunne modtage dagpenge for resten af juli måned, men at de så blev efterbetalt sammen med dagpengene for aug.

I første omgang valgte jeg at give tidligere arbejdsgiver nogle dage yderligere til at indsende feriekortet, men intet skete på den front.

Derfor bestilte jeg sidst i juli et nyt feriekort og aftalte med en medarbejder i ASE, Kolding at jeg skulle udfylde og sende kortet til Kolding, da der ikke var grund til at sende det til hovedkontoret, når det var ferie afholdt inden dagpengeperioden og at de i Kolding ville udfylde og sende med det samme, således jeg kunne få de tilgodehavende feriepenge hurtigst muligt.

D. 8 august modtager ASE feriekortet og i de følgende 14 dage tager mine problemer og undren til.

Jeg henvender mig flere gange hhv. hos FerieKonto og ikke mindst ASE for at høre hvor mine Feriepenge bliver af.

Først sender Kolding Feriekortet videre til Kbh. så er feriekortet blevet væk, men dukker dog op i Kbh, som dog ikke kan underskrive fordi min sag ikke er færdigbehandlet og jeg ikke er godkendt til at modtage dagpenge.

Efter adskillige henvendelser på feriekortet, får jeg nu at vide at det den 20. august er sendt tilbage til mig, sammen med afvisning på ansøgningen om dagpenge og at kortet skal attesteres ved bopælskommunen.

Nu starter så forvirringen omkring afslaget på dagpenge, som det tilsyneladende heller ikke er til at begrunde for ASE. Af en medarbejder får jeg at vide jeg ikke har været medlem længe nok og der tales om nogle datoer i 2003 og 2004, hvor jeg ikke var organiseret i ASE, men i HK Grafisk. Forvirringen bliver ikke mindre total, når jeg henvender mig til ASE og bliver kastet rundt mellem afdelinger og personer der enten ikke ved noget, kan svare på noget eller desværre er syge. Flere gange er jeg blevet lovet at ASE ville ringe tilbage uden det er sket. Jeg har rykket og fået forklaringer om sygdom, sagens overdragelser til anden medarbejder osv. er grund til manglende tilbagemeldinger.

Efter gentagne gange at have rykket for begrundelse, på afslag af dagpengeretten, uden nogen har kunne give et svar, bad jeg i meget klare vendinger om at blive ringet op af vedkommende medarbejder der havde givet afslaget, for begrundelse.

Dette kunne ikke lade sig gøre, men afd. lederen Karin Alstrup, ville d.d. henvende sig med forklaring.

Det gjorde Karin, som kunne oplyse at der i dag blev sendt et brev med afslag og begrundelsen, at jeg ikke havde timer nok.

Hvor ASE har disse oplysninger fra er mig en gåde, for på mine lønsedler er der ikke anført timetal.

Jeg har været ansat på funktionærkontrakt, har ikke selv anset det for væsentligt eller at det skulle blive aktuelt og har derfor heller ikke overfor arbejdsgiver påpeget nødvendigheden deraf.

Derimod har jeg bedt Karin sammen med begrundet afslag, at sende en kopi af den påståede dokumentation for timetal, hvilket hun ville gøre ”hvis det var muligt”.

Det mener jeg jo i sagens natur at det må være, da det jo er det der ligger til grund for afslaget.

Skulle det mod min forventning være ”muligt”, må oplysningerne stamme fra min tidligere arbejdsgiver og jeg er bekendt med, at han på ingen måde har haft styr på hvor mange timer jeg reelt har arbejdet, og jeg kan uden store problemer, ved adskillige samarbejdspartnere, kolleger og naboer få bekræftet, at jeg havde væsentligt mere end en almindelig 37 timers uge i den tid jeg var ansat i virksomheden.

At den uorden jeg havde oplevet i virksomheden kunne blive værre, i et etableret system og en anerkendt A-kasse, havde jeg aldrig troet muligt, men jeg må sige at jeg er blevet meget klogere.

Den 13. august modtager jeg således tre breve fra ASE.

De to, der er næsten enslydende, omhandler stop af udbetaling af dagpenge og manglende godkendelse af mit CV på Jobnet pga. forkert adresse i.flg ASE, som jeg på et fællesmøde dagen før, i Åbenrå, havde forklaret og vist ikke var mulig at rette, til ASE’s konsulent, der også havde accepteret og mundtligt godkendt mit CV, da adressen, som er til min kæreste hvor jeg oftest opholder mig og er under flytning til, efter aftale med ASE var registreret således jeg var sikker på at få post hurtigst muligt.

Det tredje brev havde overskriften, at ASE havde godkendt mit CV. Alle tre sendt og modtaget samme datoer.

Adskillige aftaler med ASE er fra ASE’s side ikke blevet overholdt, glemt eller ignoreret.

En sagsbehandlingstid på 6-7 uger, med afslag på et fejlagtigt grundlag og syltning af mit feriekort, som kunne have været til udbetaling tidligere.

Alt sammen med til at jeg i dag står klogere, men meget, meget fattigere, med udsigt til yderligere sagsbehandlingstid ved Arbejdsdirektoratets klageinstans, evt. retssag og udsigten til kontanthjælp.

Der er ingen grund til at uddybe jeg er rystet og mildest talt rasende.

Venligst

Jan Johnsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:06

Hej Jan

Jeg svarede ikke på dit gæstebogsindlæg og kan desværre ikke deltage mere her i tråden. Jeg er ansat i et firma hvor de er ret følsomme over hvad jeg skriver på nettet. Men kan kun sige at det er som at se min egen gamle sag at se din. Jeg har også hørt fra revisorer at de har oplevet flere andre der har fået samme behandling af ASE. Jeg håber i finder styrken og modet til at tage dem i Kontant eller andre programmer. Det vil ødelægge dem i en grad de ikke selv fatter i deres grådighedsjagt. Jeg fik som sagt mine penge efter 1 ½ år og til sidst truede jeg dem med ikke definerede ting jeg ville gøre. Jeg ser det som at de stjæler penge fra folk. Og ingen skal stjæle fra mig, slet ikke når jeg lige har mistet mit arbejde og lejlighed pga af de ikke ville give mig de penge jeg åbenlyst var berettiget til. Jeg kan ikke anbefale trusler, men det var derud det kom for mig.. sørgeligt nok.

Jeg stopper her i tråden, men ufattelig meget styrke til jer i kampen mod de kriminelle. Hvis ikke det var pga at jeg har fået mit drømmejob, hvor de ikke ønsker mig i medierne, havde jeg været fuldt på

Godt nytår og hold gejsten høj, selvom jeg ved hvor svært det er

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:51

Helt ok, Movement...

Så prøver jeg at holde tråden kørende, med lidt nylig kommunikation med ASE's pressechef Peter petersen, der d.d. har kaldt hændelsesforløbet bisart, da jeg ringede ham op, for at høre hvor det lovede materiale blev af...

Hej Peter

Siger og skriver dags dato den 30. december det herrens år 2008.

Jeg har stadig ikke modtaget det lovede materiale fra Anders Friis.....!!!???

Det er vist ikke bare den indgående post, der er problemer med ved ASE...!!

Måske du skulle tage en sludder med Jesper Bøge, det bliver jo trods alt dig der kommer til at sidde med et forklaringsproblem engang, når en eller anden journalist begynder at stille spørgsmål...

Mit tilbud står stadig ved magt, evt som et projektansættelse. Det kan ikke tage mig mere end nogle uger at rette op på problemet, efterfølgende lidt HR arbejde med afskedigelser og ansættelser, implementering og motivering.

Godt nytår

Venligst
Jan Johnsen

----- Original meddelelse -----

Fra: Peter Petersen <Peter.Petersen@ase.dk>
Til: jjohnsen@mail.dk
Dato: Man, 22. dec 2008 08:38
Emne: SV: SV: prøver igen

Hej Jan!

Det er noget skrammel, når man ikke får sine penge.
Jeg har selv været ledig i perioder, og kan sagtens forstå din frustration.

Du må jo gøre, hvad du synes du skal gøre.
Jeg tænker dog lige at du skal trække vejret dybt et par gange først og overveje dette:
Du taler med med flere ASE-medarbejdere fredag, og en af dem lover at sende dig nyt materiale så I kan få afsluttet sagen, og du kan få nogle penge.
Hvis nu ASE var en privatperson kunne du med god ret forvente at få post fra ASE på en lørdag.
Det er ASE - ikke overraskede - ikke.
ASE er en virskomhed som får hentet sin post fredag eftermiddag.
Sandsynligheden for, at det materiale, du skal have, ligger i vores udgående post efter at PostDanmark har været her, er meget stor.
PostDanmarks medarbejdere vil nemlig også gerne hjem og holde weekend, og derfor kommer de i reglen tidligere fredag end de andre ugedage.

At ASE skulle være en a-kasse 'der til stadighed er problemer med' må jo stå for din anonyme kildes egen regning.
Når man optræder anonymt kan man jo tillade sig at sige hvad som helst.

Håber alt løser sig.

Med venlig hilsen

Peter

Pressechef
Peter I. Petersen

ASE
La Cours Vej 7
2000 F

Direkte +45 3916 7305

Uafhængighed betaler sig

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: jjohnsen@mail.dk [mailto:jjohnsen@mail.dk]
Sendt: 20. december 2008 19:51
Til: Peter Petersen
Emne: Re: SV: prøver igen

Hej Peter

Korrekt, jeg blev kontaktet af Anders Friis, der lovede at fremsende nyt materiale, med henblik på at vi så hurtigt det er muligt, får rekonstueret så meget som muligt af det bortkomne, for at få dagpengegodkendelsen igennem.
Jeg skulle i følge Anders således, i dag, have modtaget nyt materiale.
Sagen er bare den, at jeg ikke har modtaget noget som helst.
Om jeg er overrasket. Næh, tværtimod...! Det er jo langt fra første gang jeg oplever lignede fra ASE's side.

Det er tilsyneladende et hyppigt tilbagevendende problem for ASE at håndtere den post I modtager, at overholde indgåede aftaler og at tage eget initiativ til, at servicere jeres medlemmer og komme på forkant med evt. problemer, endsige at sørge for at fremsende lovet materiale.

Jeg er for at sige det pænt, pisse trætte af jeres rod, bortforklaringer, syltning af sager og ikke eksisterende service.

Derfor tager jeg nu initiativ til på flere fronter, at gøre livet lige præcis så vanskeligt for jer, som I åbenbart sætter en ære i, at gøre det for jeres medlemmer.

Fra sidst jeg havde problemer med jeres sagsbehandling, ved jeg fra en medarbejder ved Arbejsmarkedsdirektoratet, at det der er almindelig kendt, at ASE er en af de A-kasser der til stadighed er problemer med.

Derfor er vi nu en gruppe der sætter alt ind på at markedsføre ASE som et useriøst, uprofessionelt og langt fra anbefalelsesværdigt A-kasse-alternativ. Udelukkende med det formål at gøre livet mere surt for ASE, end ASE prøver at gøre det for deres medlemmer.

Arbejdsmarkedsdirektoratet, Erhvervsministeriet, Ekstrabladet, Facebook, Iværksætterportalen AMINO er foreløbige kanaler hvor denne negative markedsføring  straks i det nye år vil blive igangsat.

Håber I på ASE har samvittighed til at holde en hyggelig jul.

Jan Johnsen

----- Original meddelelse -----
Fra: Peter Petersen <Peter.Petersen@ase.dk>
Til: jjohnsen@mail.dk
Dato: Fre, 19. dec 2008 14:48
Emne: SV: prøver igen

Hej Jan!

Jeg ved at du nu er blevet kontaktet af folk som er dybere inde i materien end jeg er.
Håber de kan hjælpe dig.

Hilsner

Peter

Pressechef
Peter I. Petersen

ASE
La Cours Vej 7
2000 F

Direkte +45 3916 7305

Uafhængighed betaler sig
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: jjohnsen@mail.dk [mailto:jjohnsen@mail.dk]
Sendt: 19. december 2008 14:14
Til: Peter Petersen
Emne: prøver igen

Hej Peter, en handlingens mand... Det kan jeg lide...

Hermed brev, sendt d. 5 dec. 2008, som jeg får at vide I ikke har modtaget.

Som du ser, var der vedlagt en del materiale, hvoraf en del bliver vanskeligt at erstatte...

Venligst

Jan Johnsen
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)