Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken konsekvens har betalingsstandsning for min privatøkonomi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været igang med min virksomhed i lidt over 2 år og sidder desværre med et underskud der ikke ser ud til at vende.

Min forretningspartner og jeg har besluttet at afvikle firmaet, men vi sidder desværre med ubetalte regninger for lidt over 300.000 p.t. og der er ikke udsigt til at vi kommer til at kunne betale her og nu.

Banken vil ikke forhøje vores kassekredit - og egentlig er vi heller ikke interesserede i at låne flere penge som sagerne står.

Vi har snakket om at gå i betalingsstandsning, så vi kan afvikle noget af vores varelager og evt. give leverandørerne mulighed for at tage en del af sæsonvarerne retur, så deres andre kunder ikke rammes af et evt. ophørsudsalg.

Men hvad vil det betyde for min privatøkonomi? Vil banken fx kunne kræve pantebreve indløst i den periode? Og er det kun virksomheden der går i betalingsstandsning, når det er et I/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Hej!

Idet vi her taler om et I/S hæfter vi personlig pg solidarisk...dvs med alt hvad i ejer og har.

Kreditorene kan således gøre udlæg i jeres personlige ejendele også.

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 15:07

Peter - Revisor:

Hej!

Idet vi her taler om et I/S hæfter vi personlig pg solidarisk...dvs med alt hvad i ejer og har.

Kreditorene kan således gøre udlæg i jeres personlige ejendele også.

Så vil det sige, at vi i værste fald kan blive nødt til at sælge eksempelvis vores hus? Eller er det først aktuelt, hvis vi ender med at gå konkurs (det er jo det vi prøver at forebygge nu)         

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:08

Du bør hurtigst muligt kontakte en god advokat, og derefter vurderer i sammen, om virksomheden evt. kan overleve i fremtiden ved en afvikling af gammel gæld.

Men vent ikke for længe, for kan man dokumentere at virksomheden kan fremvise overskud de næste 5 år til afdrag af mindst 10% samlet i dividende til kreditorne er der gode muligheder for at slippe med skindet i behold.

Jeg kan anbefale Poul Lorenzen i Skanderborg som har tlf. 86520777.

mvh   Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

Ja...medmindre du kan få nogle aftaler med dine kreditorer, eller handle af på en måde mod saldokvittering.

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 18:48

Heldigvis var det ikke helt så slemt som jeg frygtede Smile 

Har nu haft fat i revisor og bank, og banken sørger for at kreditorerne får deres penge. Så afregner vi med banken (og finder en løsning på et evt. underskud) når firmaet er endeligt afviklet.

Så ingen konkurs til mig Yes 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)