Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange keywords må man bruge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og funderet lidt over.

• Hvor mange META keywords må man bruge?
  • Hvor godt er det med mange halv-præcise i forhold til få, som er mere præcise?.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:32

Meta keywords spiller ingen rolle længere for søgemaskinerne, så der er ingen grund til at bruge ret meget tankeenergi på dem.

Det er vist kun Yahoo, der overhovedet skeler det mindste til dem, men heller ikke her tillægges de nogen nævneværdig værdi.

Jeg ved ikke, om det kan give negativ værdi, hvis man skriver alt for mange keywords, men når det ingen rolle spiller, kan du lige så godt spare fingerspidserne for alt for meget tasteri.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:39

Okay, er du sikker på det?. det kunne jeg godt bruge lidt bekræftelse på fra andre også :), så man ikke kun har hørt det fra én person. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:58

Det er korrekt at meta keywords ikke har dem store værdi mere. men da der er få søgemaskiner der kigger lidt på dem, så er der ikke noget i vejen for at bruge det.

Du skal bare gøre op med dig selv om du vil bruge den eller ikke. Hvis du ikke vil bruge den så sørg for at fjerne tagget helt, så der ikke er et tomt meta tag.

Hvis du vil bruge keyword tagget, så hold dig til en 4-5 keywords, og disse keywords skal også fremgå af din brødtekst, og så vidt mulig i din title og description.

Google levere 95% af søgemaskinetrafikken til mit site, og det er min erfaring at Google ikke bruger meta keyword tagget overhovedet, så jeg bruger stort set aldrig keyword tagget

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:58

Jeg har fundet et blogindlæg fra Thomas Rosenstand her, hvor han skriver om meta tags.

Han skriver: "Som nævnt benytter Google ikke det tag, der hedder “keywords”", men anbefaler alligevel, at man bruger 4-8 ord, som i forvejen findes på siden. Bare som en fremtidssikring, hvis nu Google og/eller andre skulle skifte mening om keywords.

Rand Fishkin fra Seomoz skriver: "The meta keywords tag is basically useless." i dette lange blogindlæg.

Og hvis du vil læse mere, har David Sullivan fra Search Engine Land, skrevet et lang indlæg om meta keywords tag.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 14:34

Tror sku bare jeg udkommentere mine keywords, og lader den stå der lidt. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:41

Det ville være en rigtig dum idé.

Som vi så for et par uger siden her på amino var der en tråd hvor vedkommende havde fået sin google placering og beskrivelse udelukkende på keywords (stuffing endda).

Så kategorisk at sige at google ikke bruger meta keywords er direkte forkert og så kan man være nok så meget guru eller ej - men når man kan finde sider indekseret i google hvor det eneste der er indekseret på er meta keywords så er det vist bevist at svaner også kan være sorte (videnskabsteoretisk analogi).

Ca. 5 keywords er efter min mening passende til hver indholdsside.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:13

Så vidt jeg husker så var det et enestående eksempel, og det eneste det beviser er at søgemaskiner også kan fejle.

Jeg har selv lavet en del test med meta keywords, og jeg har set resultater af andre test, og hvergang har resultatet været at meta keywords ikke gør nogen forskel overhovedet. (testene er lavet med udgangspunkt i Google).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:25

Ja men hvis søgemaskiner også kan fejler - eller de algoritmer der udregner placeringen på specifikke søgeord/sætninger indeholder ukendte variabler som ikke blot kan kvantificeres ud fra kendte forhold så må det alt andet lige også være fjollet at undlade at bruge meta keywords når nu indsatsten der skal til er så lille.

Hellere 1 fugl i hånden end 10 på taget Smile

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 21:17

Simon Elkjær:

Jeg har gået og funderet lidt over.

• Hvor mange META keywords må man bruge?
  • Hvor godt er det med mange halv-præcise i forhold til få, som er mere præcise?.

Hej Simon Elkjær

Jeg her helt enig med de råd som Lars Bachmann kommer med

Derudover er der 2 andre elementer i dine sidehoveder (< HEADER > < / HEADER > sektion) som du kan pille ved når det drejer sig om søgeord, det er < TITLE > tag og < META > description.

Husk at
- < TITLE > maksimalt må indeholde 70 karakterer og
- < META > description maksimalt må indeholde 160 karakterer

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)