Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan der være fordele for en webshop at bruge Adsense ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren og skær nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre om der er webshops som benytter Adsense reklamer ? Hvad kunne fordelene evt. være her ?  Umiddelbart tænker jeg at der kun en stor ulempe og fare for at man "skyder" sine egne kunder videre til andre sider ?

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:21

Der vil kun være fordele ved at bruge Adsense, hvis du kan tjene flere penge på at henvise dine besøgende til konkurrerende sider, end du kan på at sælge dem varer på din egen side.

Adsense og andre reklamer skal aldrig bruges på sider, hvor man gerne vil sælge et produkt til de besøgende, da man netop, som du skriver, sender dem videre til andre sider. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:06

Det kan i nogle tilfælde betale sig. Et oplagt eksemple er, hvis du har en søgefunktion på dine shop og en kunde ikke kan finde hvad han eller hun leder efter. I det tilfælde ville en adsense reklame kunne gøre, at du måske tjener lidt på kunden inden han/hun smutter.

Men dette kommer jo an på om dit shop/cms system understøtter sådan noget lidt mere advancerede  brug af søgesider.

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:36

Jeg vil fraråde alt bannermateriale på en webshop - da dette virker uproffesionelt.

Jeg synes du skal holde dig langt fra banners i div størrelser og andre reklamer på din shop, hvis du vil udstråle professionalisme.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Hej Lisa

Det er korrekt, brug dine tid og resourcer på at sælge produkter og ikke annonce-plads.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 13:35

Anders,

Jeg er ikke enig. Det kan godt være, at man kan hente lidt penge, når kunderne ikke finder det, de er ude efter i søgeresultaterne. Men hvad nu hvis der rent faktisk er et passende søgeresultat, men kunden bliver lokket væk af en fristende adsense-reklame i stedet?

Min anbefaling er klart og entydigt at holde alle former for banner- og tekstreklamer væk fra sider, hvor man gerne vil tjene penge på at sælge et produkt.

Som Nick skriver ovenfor, giver det heller ikke ligefrem et indtryk af en professionel virksomhed, når man har reklamer på en side, hvor man prøver at sælge noget.

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:30

Tak for alle jeres input :-) Jeg synes absolut jeg har fået bekræftet min egen fornemmelse for at det er et dårligt signal at sende til sine kunder samt med fare for selv at tabe forretning.....

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 05:21

Der er kommet noget nyt inden for Adsense du kan nu blokere for sider du ikke vil have de kunder hen på. Pisse smart

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 09:06

Det er en fiks funktion, men det ændrer ikke på, at det er en fjollet ide at have adsense eller andre reklamer på sin webshop.

Når jeg nu sidder og kigger på din liste over kommende spil, har du en adsense-reklame i sidebaren. Hvis jeg bliver fristet af at klikke på reklamen for DBAs spillesektion, playstadium.dk eller andre relevante annoncer, hvad får dig så til at tro, at jeg husker din shop og vender tilbage?

Klikker kunden på reklamen, er der al sandsynlighed, at han/hun er væk og ikke køber noget i din forretning.  

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 04:53

Hey Frank.

det har du sgu nok ret i, den er slettet.

hvad med den reklame i bunden, hvad siger du til den .

Thomas

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)