Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oversættelse :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vil nogen hjælpe mig med at forklare hvad nedenstående betyder (som var i en mail jeg fik fra et kinesisk firma jeg snart laver en ordre hos):

---

"If you need to ship by sea,it need the minimum order quantity at least
2.0CBM,your order quantity is below this. And the exporting custom
and other fees is about USD300.00,your order amount can not make up
balance of the costs,so we can not arrange your shipment by sea.

In that case ,Your test order can only ship by DHL or UPS or other
express. And our prices are not including the shipping charges."

--- 

F.eks. hvad betyder "2.0CBM" og "ekporting custom" ?  

På forhånd tak Smile

Klaus

Vandklar.dk

www.vandklar.dk

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 01:50

Hvis du skal sende med søfragt, så skal ordren være på minimum 2 kubik meter. Eksport told og andre omkostninger er omkring 300 US$

Din mængde kan ikke bæe omkostningerne, så vi kan ikke arrangere forsendelse med skib.

Derfor kan din test ordre kun sendes med UPS eller DHL eller andre kurer firmaer. Vores priser er ikke incl. forsendelse.

Sådan ca det de skrive. CBM er kubik meter.

Har fimaet ikke selv en eksport tilladelse, så skal de igennem en agent for at bruge deres. Det koster normalt 3% af varens pris.

Det de nok anbefaler, er at du bestiller mere, så du kommer over 2 m3. Det er nu stadig billigt at sende med skib, problemet er de omkostninger der kommer i DK til levering, håndteing, opbevaring o.s.v.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:51

CMB = Cubic meter = kubik meter

Custom = Told /  Der er tale om export told

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:06

hej,

Det var noget go' svar her.

Jeg er en Kineser og jeg bor i Nanjing (ikke langt fra Suzhou og Shanghai), hvis du har brug for mig, kan du kontakt mig via:

yun0217@gmail.com

med venlig hilsen

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Skrevet kl. 23:16

Tak til alle for hjælpen - fantastisk sted det her Amino Big Smile

Jeg er meget tæt på at lave en ordre, men vil gerne lige have hjælp også til denne oversættelse:

"For the first test order without MOQ is ok, but we can not help
to ship by sea for this small qty. You have to accept to ship by
DHL freight collected."

især dette:

"freight collected"

Thank you Smile

Klaus

Vandklar.dk

www.vandklar.dk

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 01:32

For den første test ordre er det iorden at den ikke opfylder MOQ(Minimum Order Quantity)-(Mimimum styktal), men vi kan ikke hjælpe med at sende det med skib ved så lille mængde.

Du bliver nødt til at acceptere at vi sender det med DHL "freight collected"

Jeg tror at det er en slags "modtager betaler", altså du er kunden hos DHL og bestiller afhentning af pakken hos dem og betaler også for fragten. Ellers ring til DHL og spørg om de kan hjælpe dig, så kan du også få en pris på fragten. 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 01:39

Hej Klaus.

Til den første test, er det ok at bestille uden af opfylde MOQ (minimum of order quantity)  - på dansk "minimumsantallet", men vi kan ikke afsende via søvejen ved dette lille antal, derfor skal du acceptere at forsendelse sker via DHL Freight collected. Dvs. DHL, som er et internationalt fragtfirma afhenter pakken på virksomhedens adresse og sender den med flypost til Danmark.

Husk at spørge ind til prisen for fragt inden bestilling! Virker det meget dyrt, kan du med fordel presse dem på prisen. Jeg har selv drevet import-virksomhed fra netop Kina og har flere gange oplevet, at priserne ændrede sig markant, hvis man pressede dem lidt. Vogt dig i øvrigt altid for ulovlige kopier, når det kommer fra Kina.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:00

Freigh Collect betyder at modtager betaler for fragten dvs at fragten opkræves af speditøren ved varens ankomst på bestemmelsesstedet.

Var det ikke noget med at det var PVC holdige produkter du skulle importere?  Í givet fald skal du være opmærksom på PVC-afgift samt lovgivning omkring indhold af phthalater (plast blødgører)

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Skrevet kl. 19:32

Hej igen og tusind tak for hjælpen Smile

Hvor finder man noget om PVC-afgift og lovgivning omkring indhold af phthalater ?

På forhånd tak

Klaus

www.vandklar.dk

Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:06
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)