Jeg har to konti under afskrivninger...en til værktøj og en til maskiner, men mine afskrivninger ligger således at de fragår i resultat før finansering.
Vil det være mere korekt at flytte konto gruppen for afskrivninger op under variable omkostning således at de fragår Dækningsbidrag 1.
Eller skal jeg have en konto gruppe for afskrivning hvor den ligger nu, og så oprette en kontogruppe under variable omkostninger som jeg feks kalder indkøb af værktøj & maskiner, hvor jeg fører alle indkøb til og med 11.600, og således føre de større afskrivninger længere nede samt i balancen.
Jeg kan godt følge dig fordi "maskinerne" jo forsvinder i regnskabet hvis du bogfører dem som varekøb og du kan ikke direkte ud af bogføringen se hvor meget der er bogført som køb af mindre maskiner. Dette kan løses ved at du bogfører det som straksafskrivninger under driften. Er der derimod ikke tale om anlægsaktiver men om aktiver som indgår i ydelser til kunder o.l. så er det korrekt at føre det under varekøb/vareforbrug.