Vi er to der har et firma inde for byggebranchen, som er startet 2004 og vi har opnået en omsætning på 21 mill.
Vi er begget indstillet på at firmaet skal vækste mere, og gøres mere proffesionelt i styringen. Men vi er i tvivl om vejen dertil. Vi ønsker at det skal foregå på en mere "stabil" og forsvarlig måde, som vi ikke selv har erfaring med, når vi snakker denne størrelse.
Er der nogen der har erfaringen med nogle af de nedenstående "veje"?
Personligt ville jeg i første omgang se om jeg kunne sammensætte en bestyrelse, for at komme i kontakt med nogle branchefolk, eller folk med kompetencer indenfor de områder i ikke er stærke på.
Jeg tror det er et skridt i den rigtige retning, og den billigste måde for jer, senere kan man også få en anden direktør ind, eller sælge nogle anparter. Det første skridt er dog en proff bestyrelse, så i kan få lagt en plan/strategi over hvilken retning virksomheden skal...
Det skal siges at jeg ingen erfaring har med dette - endnu, men mon ikke det kommer :)
Jeg vil også klart anbefale en professionel bestyrelse. "I tidernes morgen" kontaktede jeg www.RAES.dk (nu ved jeg ikke hvor I bor, men mener der er afdelinger "rundt om i landet") kvit og frit kom de til et møde i firmaet, hvor vi snakke om hvad vi havde behov for og hvilken "type og egenskaber" det var vi havde brug for fra et bestyrelsesmedlem. RAES havde en hel pulje af forskellige emner, hvor de gav os navnene på 2-3 stykker som kunne være interessante for os. Vi holdt så individuelle møder med de tre, inden vi besluttede os. Det var en rigtig god proces og Carsten fra RAES gjorde et rigtig godt stykke arbejde for/sammen med os. Det var super godt at have kontakt med en person "der vidste hvad det drejede sig om", da det for os var en ny og helt ukendt situation
Derudover har jeg selv benyttet mig af af at have en personlig coach tilknyttet, det har været super givende og "et godt kort" at have sideløbende til at "holde kursen" og finde ind til hvad der var vitigt FOR MIG. Også her har det ikke været en hindring geografisk med min coach, da jeg er blevet coachet pr. telefon.
Vi skal vist lige kæmpe et par år endnu, så I kan se de bedste i os og vi kan opfylde jeres kriterier. Så i fremtiden kunne det måske blive meget interresant at tage kontakt til hinanden.