Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video på websites

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den bedste løsning til at lægge video på site website? Kan man hoste dem et eller andet sted? Kan man hoste dem selv eller sluger det alt server kraft?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:13
Det sluger ikke mere "serverkraft" end resten af din side goer, derimod bruger det en del trafik. Saa du skal nok regne med at have lavet en trafikaftale med din udbyder foer du gaar igang :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Hvejsel:

Hvad er den bedste løsning til at lægge video på site website? Kan man hoste dem et eller andet sted? Kan man hoste dem selv eller sluger det alt server kraft?

Hej,
Det er et meget bredt spørgsmål som kræver lidt uddybelse for at du kan få et professionelt svar.

Først hvilke løsning har du idag? Webhotel? Har du plads nok? Hvor meget trafik har du til rådighed?
Hvis din udbyders server og linje er kraftig og stor nok så er der ingen grund til at ligge det på flere servere. Men skal du derimod, lave danmarks svar på youtube skal du nok have et par servere mere i spil :D

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:32

Sitet vil blive hostet på min egen server som deles med to andre sites. Den står ved activewebs. Plads er ikke noget problem, men ved faktisk ikke hvad mængde vi har tilknyttet i forbindelse med serveren.

Sitet som jeg skal lave skal hoste  200-300 videoer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

Okay, jeg tror ikke ActiveWebs er det ringeste sted Stick out tongue Der er mange der taler godt om det.

Hvor mange besøgende, tror du der vil komme? Hvor lange er videoerne? Skal videoerne streames i høj kvalitet? :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:42

Jeg er skam også meget godt tilfreds.

Videoer skal streames i mellem kvalitet, hvis man kan sige det.  Så detaljer kan ses på skærmen. Lige tanden bedre end youtube.

20-30000 pr. måned inden for det første år.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:20

Regnestykket er relativt simpelt.
Hvad fylder dine videoer?
Hvor mange forventer du vil se vidoerne?

På den måde kan du anslå et trafikforbrug, såfremt folk vælger at se dem til ende, hvilket det ikke er alle der vælger. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:17

Undskyld jeg lige bryder ind i tråden, men jeg har et forholdsvist relateret spørgsmål...

Hvis man nu vælger at smide alle videoer på youtube og så benytter deres embed funktion på sin hjemmeside, når så videoen streames vil man benytte trafikken på webhotellet eller vil trafikken gå direkte fra youtube til brugeren?

I givet fald vil det da være en billig videoløsning, hvis man nu kan leve med youtube's videokvalitet og regler for videoindhold...

Håber mit spørgsmål giver mening...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:24
Så vil selve videoen blive leveret direkte fra Youtube's servere til kunden, og dermed ikke påvirke dig/dit webhotel med videotrafikken.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:26

Til gengæld kan brugerne ske at blive trætte af hastigheden fra youtube som ikke altid er lige imponerende.. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)