Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg finde dig en leverandør? Leverandør Service tilbydes - God forretnings idé?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer!

Jeg tænker på at starte en service hvor jeg tilbyder at finde leverandører + give rådgivning omkring produkter, til folk som ønsker at starte eller allerede har en butik/netbutik og står og mangler leverandører.

D.v.s at kunder kommer til mig og f.eks spørger, "hjælp mig med at finde en/flere leverandør til min nye børnetøjsbutik på nettet". Så går jeg ud og leder efter leverandører og kommer tilbage med et antal, som kunden så betaler for at få.

Mit spørgsmål til jer er:
- Tror i der er brug for en sådan service i Dagens Danmark?
- Er det en god idé eller bør jeg bare droppe den?

Som de fleste ved, kan en god leverandør være guld værd, så:
- hvad synes du samtidig at sådan en service er værd?
- Med andre ord, hvad skal man tage for sådan en service, f.eks per leverandør man finder til kunden?

Min Baggrund
Og hvorfor føler jeg må så kvalificeret til at kunne tilbyde denne service? Jeg har gennem de sidste 5 år prøvet at starte flere netbutikker op med alt fra harmonikaer til software, dog uden at få den store succes med dem. Samtidig har jeg gjort et stort arbejde med at finde leverandører, og det er i denne søgen at jeg efterhånden har fundet et hav af leverandører, kontakter og databaser med leverandører over hele verden til alle mulige og umulige produkter.

Jeg glæder mig til at høre fra dig, og tager imod alle kommentarer med kyshånd!

Med venlig hilsen
Jean-Michel Clemmensen

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:51

Hej Jean-Michel Clemmensen

Jeg er lidt skeptisk angående din idé. Jeg har fået mange nye leverandører forbindelse igennem messer og fandt jeg dem igennem internet search. Jeg har en specialbutik til kaffe, the, chokolade og mm. og leder stadig efter  nogle nye leverandører. Der er ikke så stor fortjeneste angående disse varer selvom der er kun en mellem mand. Disse varer vil koste endnu mere dyrt hvis der endnu en mellem mand, det vil så være dig i dette tilfæld.

Din målgruppe kunne være dem der  ikke vil bruge tid for selv at søge leverandør og der må være andet branche end madvarer/specialvarer, for der ikke er så stor luft for at øge fortjeneste.

Held og lykke med din idé.

Med venlig hilsen, 

F.Lee

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:40

Jeg tror faktisk at der er et ganske stort marked for en service der finder gode leverandører af alt muligt. Dog mener jeg at markedet primært er til nystartede webshops uden et ret stort budget som måske ikke selv kan overskue at finde en leverandør. Har tit tænkt på noget ala det samme da jeg får en del forespørgsler inde på min hjemmeside om hjemmearbejde og tjen penge på nettet

Hvis du vil gå efter de store penge skal du dog ind og kunne tilbyde nogle der allerede er på markedet nogle bedre kontakter og priser end det de allerede får. her kunne en afregningsmodel måske være at du får halvdelen af besparelsen for xxx antal måneder hvis du finder en bedre leverandør end deres nuværende.

Mulighederne er mange og der er altid nogle der ikke selv kan finde leverandører selvom en simpel google søgning ikke er langt væk. Så go for it :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 18:56

Jeg tror helt klart der vil komme nogle kunder, men det kommet selvfølgelig helt an på priser osv.

Hvis du bare tænker på hvor mange der spørger her på amino om hvor man finder dem osv.

Men held og lykke med idéen. Skriv når du kommer frem til noget:D

Mvh. Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:23

Glimrende ide'

Står selv og mangler leverandør, så skriv endelig når du er klar!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:42

Glimrende idé, mange aminoer spørger efter leverandører, så behovet er der bestemt. Jeg kunne godt bruge sådan en service.

Du skulle vel ikke kunne skaffe mig nogle mærkevareure? Jeg kan se at du er i branchen :-)

Mvh Jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 19:50

Hej igen!

Tak for de fine svar. Jeg vælger at tage dem som at der er en mulighed inden for denne niche, hvis man sætter det rigtig sammen og har nogle ordentlige priser.

Jeg tænkte egentlig at mine kunder skulle betale et engangsbeløb for hver leverandør jeg finder til ham/hende. Ikke noget med at jeg tager procenter af fortjeneste eller lignende.

Det som jeg ser kan være et problem, er om jeg nu finder nogle leverandører som de kan bruge og som måske er bedre end dem de har i forvejen. Men der tænkte jeg at jeg man sammmen skulle opstille nogle kriterier for søgningen, og hvis jeg ikke finder nogle der opfylder disse kriterier, ja så skal kunden ikke betale en krone. Det synes jeg næsten er mest fair. 

Men hvad synes du man skal tage for sådan en service? F.eks pr. leverandør jeg finder. Hvad ville være en fair pris for begge parter efter din mening?

Mvh

Jean-Michel Clemmensen 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 20:01

Jesper Jørgensen:

Du skulle vel ikke kunne skaffe mig nogle mærkevareure? Jeg kan se at du er i branchen :-)

Mvh Jesper

Hej Jesper!

Havde en sjov oplevelse forleden dag, da en kunde ringede til mig og havde et spørgsmål vedr. et Copha ur som hun havde købt. Det tog noget tid inden jeg fik overbevist hende om at hun havde ringet til www.designerure.dk og ikke designure.dk, da jeg ikke sælger Copha ure.

Nå, men omkring det om jeg kan skaffe nogle leverandører til ure, så ville jeg godt kunne det, men lige præcis dér har jeg en interesse konflikt, så jeg må desværre melde pas, da jeg så vil skabe en konkurrent. Det beklager jeg, men jeg håber du forstår. Ure er dog også de eneste produkter jeg har valgt at sige fra over for.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 21:15

Hej igen.

Altså du skal jo beslutte om det skal være en service hvor man betaler et engangsgebyr, eller om man skal betale en afgift pr. måned.

Personligt ved jeg ikke hvad jeg ville gøre, men det kunne være et en gangsgebyr på en 500 kr. også en månedligt afgift på 50 kr. Det kunne være i et år eller sådan noget.

Det tror jeg folk ville være med på, hvis de fik det tilbud og de stod og skulle bruge en levenrandør.

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:46

Det siger næsten sig selv at der enten er nogen der ikke er særlige gode eller har tid men god vil have flere kunder/leverandører.

Så den ide kan du komme langt med.

Om du skal tage procenter eller kontant afregning kan være forskelligt du kan være åben over for begge ideer.Du var det mig selv var månedsvis betaling ikke gangbar slet ikke med det koncept du godt vil føre ud livet.

Du har jo selv erkendet at noget ikke er gået så godt-Men opdaget at du er god til noget.Så måske var det der du skulle tage fat.Smil.

Mvh Glennc

www.grcbyg2tal.dk

GRC
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)