Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giga hosting søges

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik: Hvor har du fået den tossede ide fra at kalde HP for Low end? Har du nogen sinde prøvet at arbejde med en HP Server? Det tvivler jeg stærkt på for så ville du ikke tale sådan om dem. Kig på Intel's baseline servere, kig på Dell servere eller Siemens ... og kald så en gang til HP for Low end :)

IBM, Sun og HP er cirka på lige linie hvad det angår, ihvertfald så længe vi tager Sun's intel basserede servere :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:42

Tommy: Jeg har købt alt det de havde der var noget værd :) dvs. scsi diskene :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

mcsolutions:

Jannik: Hvor har du fået den tossede ide fra at kalde HP for Low end? Har du nogen sinde prøvet at arbejde med en HP Server? Det tvivler jeg stærkt på for så ville du ikke tale sådan om dem. Kig på Intel's baseline servere, kig på Dell servere eller Siemens ... og kald så en gang til HP for Low end :)

IBM, Sun og HP er cirka på lige linie hvad det angår, ihvertfald så længe vi tager Sun's intel basserede servere :) 

Hej Mikkel,

Det er bestemt ikke for at fornærme nogle, jeg bruger selv intel og amd baseret servere hverdag, og er super tilfreds. Men dette spørgsmål, drejer sig om sindsyg hård trafik, hvor serverne bare skal (undskyld udtrykket) bare skal sparke røv.. Der er jeg meget overrassket over Suns Sparc Processore. Det er noget helt andet end hvad jeg nogen sinde har set hos intel.

Virkelig fantatisk performance. og stabilitet der bare siger spar 2.. Dette er KUN mine egne erfaringer, men jeg vil mene de er værd at lytte til :)

God weekend til alle ;-)

De bedste hilsner, Jannik

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:52
Hvis du selv har den tekniske indsigt kunne en fin løsning jo være et kvart rackskab til dine servere - eller at få dem placeret i et delt rackskab. Selvom priserne på trafik er dalet en del her hjemme de sidste par år, så vil du nok uden tvivl kunne få en dedikeret server løsning med 1TB trafik billigere i udlandet, men nu er prisen jo ikke altid den vigtigeste faktor at bestemme ud fra.
Fleksibiliteten vil alt andet end lige være størst når du selv står for det (hvis du har den fornødne indsigt i det), men som Anders nævner kan det også være rart med en dedikeret løsning hvor man ikke skal bekymre sig om at bøvle med evt. hardware fejl etc.

Du er også velkommen til at tage et kig på vores løsninger, vi hoster bl.a. Amino's servere samt en del brugere her inde. Vi kan tilbyde både rackskabe i Århus med 24/7 adgang, hosting i delt rackskab eller dedikerede servere med terabyte diske - 1 TB trafik koster 2000 kr. pr. måned og du kan sagtens starte med en mindre mængde og opgradere efter behov.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:59

Jannik: helt bestemt Sun UltraSparc serie er nice ·.. har selv en del erfaring med dem, og de render snildt fra en 2000mhz Amd XP med bare en 650mhz processor ... har ikke lige benchmarket siden men vil tro at de stadig er en god del foran :)

Men om du kører IBM eller HP er der ikke den fjerneste forskel på sålænge architechturen er den samme ... så skal du over i noget AS400. Desuden kan det langt bedre betale sig at have flere små servere istedet for en stor når vi snakker web. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:00

mcsolutions:

Vi kan klare 5000TB på en 100mbit linie til 8000kr, og på en 1000mbit linie koster samme mængde 10.000kr. Førstnævnte er med garanteret oppetid på 99,6% mens den anden er på 99,9%. 

Det var selvfølgelig noget vrøvl ... der skulle stå enten 5TB eller 5000GB! 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:06

Jeg kan nu også varmt anbefale HP servere, vi bruger primært DL 360 og DL 38x'ere i vort setup.

Men ved næste større opgradering bliver det nok et bladecenter der bliver det næste, af hensyn til plads og infrastrukturen. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:02

mcsolutions:

Jannik: helt bestemt Sun UltraSparc serie er nice ·.. har selv en del erfaring med dem, og de render snildt fra en 2000mhz Amd XP med bare en 650mhz processor ... har ikke lige benchmarket siden men vil tro at de stadig er en god del foran :)

Men om du kører IBM eller HP er der ikke den fjerneste forskel på sålænge architechturen er den samme ... så skal du over i noget AS400. Desuden kan det langt bedre betale sig at have flere små servere istedet for en stor når vi snakker web. 

Hej Mikkel,

Ja, bare den 2 x 400 mhz sun enterprise - 10 år gamle svend, render fra det meste andet, og fra alt andet, når vi taler stabilitet.. Jeg har aldrig haft genstartet den, og den drifter blandt andet DNS server, i de sidste 4 måneder ;-)

Som du ser skriver jeg Iseries, også kaldet System I - det er det nye navn for AS400. De aflivede navnet, as400 i år 2000. og i 2006, har de så valgt at kaldet dem System i. http://en.wikipedia.org/wiki/AS/400
http://www-03.ibm.com/systems/i/
-----
Jeg kom lige til at tænke på Theplanet.com i US..
2400 gb plads
4000 gb trafik
8 Gb ram
Pris: $1099 x 5 (ja, jeg ved det ikke er den rigtige kurs) = 5495 kr. x 12 måneder = 65.940 kr. Det kunne jo også være en løsning Wink

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)