Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udløbede domæner, som ikke kan købes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har lige brug for noget input til noget, som jeg ikke kan forstå. Jeg har fundet nogle domæner som kunne være interessante for min virksomhedsidé, men flere af dem har allerede været optaget. Mange af dem har ikke været i brug, så jeg er begyndt at skrive de interessante, optagede, men ikke anvendte domæner ned, så jeg kan tjekke, om de er blevet forlængede af ejerne, når de udløber.

Mit spørgsmål er så, at jeg kan se, at domæner som står til at være udløbede ikke kan købes på dandomain.dk, selvom udløbsdatoen er overskredet. Det irriterer mig grænseløst. Nogen der ved hvorfor? Har man nogle dage at løbe på, eller er det dandomain, som har en bug i deres system? I så fald er der så nogen som kender bedre domænesider, hvor opdateringen sker lidt mere tjept?

På forhånd tak for dit svar

Venlig hilsen
Lars Clausen

PS: Jeg er altså ikke sådan én som forsøger at score kassen på domænespekulation - jeg leder bare efter et godt domæne til min virksomhed, men (stort set) alt synes at være optaget, og for det meste er det bare fordi nogen har købt domænet uden at bruge det.

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 11:58

Hej Lars.

Nu er jeg ikke så skarp til den slags, men da min partner og jeg skulle købe et domænenavn vi var meget int. i var dette udløbet, men alligevel ikke til salg. Dette skyldes at personen som tidliger har ejet et domænenavn har en frist, som jeg selvfølgelig ikke lige kan huske nu men mener det er 1 - 3 måneder, til at forny ejerskabet igen før det igen blir lagt ud til salg. Vi skrev os op på en venteliste, heldvis som de første, og da det som var ledigt igen fik vi en besked som de første - og haps sagde det såWink

Du kan jo også ta kontakt til tidliger ejer og høre om de stadig vil ha det, dog er risikoen jo så at de genkøber det og prøver at sælge det til dig for overpris..

Mvh Mads..

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 13:07

Ok, ja jeg tænkte nok, at det var sådan noget...Der er nok ikke andet at gøre, end at tage kontakt til dem, der har udløbede domæner så... Tak for svaret

/LC

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 13:15

Hov, forresten... Du skriver, at I blev skrevet op på en liste. Hvor var det?

/LC

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Mener det er omkring 3½ måned fra faktureringsdatoen, at domænet slettes.Det virker dog til at være rimelig vilkårligt, læs evt. de sidste par afsnit her med konkrete datoer. Skriv dig på ventelisten, hvis du vil være sikker på at få domænet... men så kan du godt regne med, at der går et halvt år fra fornyelsesdatoen til domænet slettes.
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:55
Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 08:28

Ok, vi må se. om jeg kan blive heldig :-) Tak for feedbacken

/LC

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)