Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg skrive moms på fakturaen?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. dagpenge, så har jeg faktisk clearet min nuværende situation med min a-kasse. Og sådan som jeg arbejder nu, er det bare at anse som almindeligt honorararbejde. Men det kan jo være, at piben får en anden lyd, når der lige pludselig kommer cvr-numre o.l. i spil. Jeg finder ud af det hos a-kassen.

Jeg har været i samme situation som dig og nej, det er ikke et problem at være selvstandig og modtage dagpenge samtidigt så længe du overholder nogle bestemte regler. (arbejde selv som tolk/translatør)
A-kassen skal dog godkende din beskæftigelse mht afregning af brugte i virksomheden timer. Du må arbejde max. 15 timer om ugen for at kunne modtage supplerende dagpenge. Din virksomhed må ikke have åbningstider som alle andre, idet du skal være til rådighed for arbejdsmarkedet i dagtimerne, ergo dit arbejder skal kunne udføres også udenfor normale arbejdstider ... ligesom også Morten beskrev tidligere. Din dagpenge perioden minimeres samtidigt til 78 uger (så vidt jeg husker)
Jeg har ikke haft problemer med a-kassen og tvært imod, de har været meget behjælpelige med information og andet nødevndigt.

Held og lykke
gazela.dk 40820055
Side 2 ud af 2 (11 indlæg)