Hej people, Jeg ved godt der er lidt emner om dette allerede, men forstår dem ikke fuldt ud, og vil gerne være mere end 100 % sikker på, hvordan det fungerer med betalingssystemer. Jeg har en webshop, som lige nu kun fungerer sådan, at folk bestiller som vi kender det, men derefter modtager en mail med kontonumer og overfører penge. Altså hverken dankort, visa.. betaling. Er der nogen der kan guide mig igennem PBS systemet og hvordan det fungerer, så jeg både får tilladelse og metode til at kunne oprette dankort betaling på siden. Og naturligvis skal det være billigst muligt ;) Evt. findes der muligheder uden om PBS? Dvs. f.eks. kun at jeg kan gøre så det kun er VISA betaling, som er muligt. Så jeg på den måde slipper for PBS indløsningshalløjet? VH Toft |
Hejsa,
Jeg forstår godt at du vil være 100% sikker, det er trods alt din forretning og betalinger vi snakker om!
Der er en række krav som du skal opfylde, for at kunne blive godkendt hos PBS og jeg vil her prøve at ridse dem op. Først mht. din hjemmeside ser PBS på følgende:
-
Er kontakt- og virksomhedsoplysninger synlige på hjemmesiden (eller skal man bruge lang tid på at finde dem)?.
-
Bliver kunden præsenteret for nogle salgs- og leveringsbetingelser ifbm. et køb på siden og skal de godkende dem for at komme videre i bestillingen?.
-
Kan PBS se hvordan I vil præsentere og modtage kreditkortbetalingen og opfylder den PBS krav til sikkerhed og udformning af bl.a. kvitteringen. Du kan læse mere om dette her: http://www.epay.dk/products/startguide.asp?step=6
Dernæst skal du for at kunne blive kreditvurderet af PBS, kunne fremsende følgende materiale ifbm. ansøgningen:
- Et link hvor PBS kan teste og godkende jeres betalingsformular (de skal også kunne se jeres betingelser for betalingen samt kortlogoer mv. jf. ovenstående)- Firmaets registreringsbevis fra SKAT (elektronisk format evt. pdf)
- Ejerens seneste personlige årsopgørelse fra SKAT (elektronisk format evt. pdf)
- Skal du anvende abonnementsbetalinger på din hjemmeside (Ja/Nej)?
- Hvor meget køber kunderne for i gennemsnit per gang (ca.)?
- Sælger du forudbetalte ydelser? Hvis ja, hvor mange dage i forvejen modtager du betalinger (i gennemsnit)?
- Hvem udvikler din internetbutik eller webshop?
- E-mail på din webshop udvikler (kun hvis professionel)?
Dette er mange informationer, men hvis ikke PBS modtager alle disse og kan se at I er klar, vil de slette ansøgningen. Vi tilbyder dog gratis at hjælpe med at sende denne ansøgning ind for dig og kan sagtens hjælpe dig med at blive klar.
Der er dog andre muligheder ja. Vi lige åbnet op for muligheden til en svensk indløser (Euroline - SEB Bank) og de kan tilbyde gebyrer på mellem 1,6 - 2 % og meget hurtigere afregning end PBS. Skulle du ønske mere information herom, må du endelig kontakte mig.