Hej allesammen Jeg er en idemand. En brainer. Har været selvstændig i mange år, lavet alle fejlene og lært. Bare lige en kort introduktion. Mit spørgsmål er : Jeg sidder her med et par firmaideer, som kræver minimal investering og kan give ekstra oridnært afkast. Ideerne er selvfølgelig blevet vendt og drejet , af mig og andre, og er kommet tilbage duftende af roser. Kort sagt , det ser godt ud. Men... Disse ideer skal implementeres i nogle andre virksomheder. Jeg skal sælge de ideer til dem. Hvordan kan jeg bedst sikre mig mine ideer ikke bliver stjålet. De er så simple, og nemme at udføre, og vil samtidig give et stort afkast. De tigger jo om at blive stjålet. Når jeg selv tænker over det, er der vel bare ikke andet at gøre, end at springe ud i det, og håbe de ikke stjæler ideen, og betaler mig for at implementere ideerne, udføre dem og vedligeholde dem. Eller er der ? Hvad kan jeg gøre for at beskytte dem ? Og hvad kan en idemand som mig i øvrigt gøre for at kunne gøre det til en levevej ? Jeg gider jo ikke sidde og braine gratis for andre folk. Og jeg har ingen uddannelse der på den måde kan give mig en vej ind. Jeg har lært det på den hårde måde. Den gode måde ?
mvh ham der flytter på tingene |
Hejsa.
Tror ikke at der er så meget andet at gøre end at sørge for at ligge dig fast på markedet fra starten og skabe en masse troværdighed omkring dit koncept, og når der kommer nye konkurrenter (som der helt sikkert gør, hvis det er så godt som du får det til at lyde :-) skal du sørger for at have noget ekstra at byde på og sætte dig stærkt på marked.
Held og lykke.