Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:00

Du SKAL ikke, men der er en del beregninger at lave og regler at kende. For at være sikker på, at det hele sker så hensigtsmæssigt som muligt, plejer vi derfor at henvise til en revisor angående virksomhedsordningen. Men jeg ved, at der er flere, som laver det selv, og det er helt OK.

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:51

Hej,

Ved godt det ikke er min tråd, men synes det er lidt underligt at starte en ny tråd samme dag om samme emne, så vil derfor blot tillade mig at spørge, om man skal "tilmelde" sig denne ordning, eller blot oplyse ved årets afslutning, at man ønsker denne ordning.

På forhånd tak (beklager hvis det ikke er "acceptablet" at låne folks tåde til den slags herinde?)

Mvh.
HEU

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:53

Der er næppe nogle som vil bebrejde dig for at "blande dig", da det jo har relevans til det der bliver spurgt om:

Du tilmelder dig virksomhedsordningen i forbindelse med aflevering af selvangivelsen. Dvs. du kan tilmelde dig virksomhedsordningen for 2007 frem til 30/6 2008. Det er dog et krav at der er en klar opdeling mellem den private og erhvervsmæssige økonomi og derved kan det for nogle kræve noget tilretning allerede fra årets start. Omvendt er der rigtig mange som ikke har denne opdeling på en tilfredsstillende måde, og alligevel bruger virksomhedsordningen.

Virksomhedsordningen er i bund og grund bare et skatteberegningsprogram og derfor er det ikke et krav at man involverer revisor heri. Om det er en god ide afhænger jo af hvad man selv kan og vil, og om honoraret til revisoren vil kunne tjenes ind via dispositionerne i virksomhedsordningen. Det er jeg ikke sikker på at det kan og vælger man at bruge en revisor kan man lige så godt bruge denne mere aktivt og ikke kun relation til virksomhedsordningen

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 02:35

Jeg er en af dem der kører virksomhedsordningen selv uden revisor.

Det kan altså lade sig gøre, men det har kostet en del arbejde og besvær, som kunne have været brugt meget bedre. Jeg kan kun anbefale at du kontakter en revisor. Er du heldig så får du en del mere ud af din revisor end blot den 'nødvendige' 'bistand med regnskabsopstilling'.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)