Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egnet webhotel til Oscommerce - MySQL 4.1 eller MySQL 5?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoerSmile

Jeg vil gerne give mig i kast med en Oscommerce shop, men mangler at finde et egnet webhotel.

Jeg vil selv installere og lave det hele fra bunden (ja jeg ved at der er noget at give sig i kast med for en nybegynder, men jeg er fast besluttet for at lære mig det)

Så vidt jeg kan forstå fra tråde herinde og på Openforum så skal der helst være MySQL 4.1 tilknyttet og ikke MySQL5 som mange webhoteller vist er gået over til – men måske det bare er et spørgsmål om tid før alle gør det?

Jeg kan også forstå, at der der skal være mulighed for at vælge global off?

Og endelig så vil jeg gerne have at der er en god support – som jeg selvfølgelig er klar over at man kommer til at betale for dvs. næppe et webhotel for 9 kr pr. måned.

Hos de fleste webhotel udbydere fremgår det ikke af hjemmesiden hvilken MySQL udgave de køre med, og om der er mulighed for global off, i stedet for at skulle kontakte en masse, håber jeg derfor at der er nogle adminoer, som kan anbefale en webhoteludbyder som de har gode erfaringer med i forbindelse med Oscommerce.

Mvh Christian

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:46

OsCommerce er efterhånden et meget gammel system, som jeg ikke vil anbefale dig at gå igang med. Det er på mange måder forældet og indeholder en del sikkerhedsproblemer.

Tag i stedet et kig på AgoraCart eller ClickCartPro.

Vi tilbyder selv begge løsninger, som du hos os kan installere direkte via et online kontrolpanel.

www.e-studio.dk 

Tilmeldt 2. Apr 08
Skrevet kl. 23:03

Tak for dit indput, men jeg er ikke interesseret i andre shopsystemer end Oscommerce.

Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:07

Selvom jeg vil medgive at osCommerce er en ældre løsning, er det vel ikke nødvendigvis et udtryk for at den er forældet? Selvom man siger at 1000 fluger ikke kan tage fejl, må man vel medgive at der er rigtig rigtig mange webshops på osCommerce?

Uden at kende dine løsninger, mener jeg dog alligevel, at osCommerce - også idag - er en yderst veletableret løsning som konstant opdateres af et meget stort community.

- altså bare for at sige, at osCommerce i manges øjne ikke er forældet. Kunne du uddybe hvilke sikkerhedsproblemer den indeholder med en opdateret shop løsning?

/Hans-Henrik 

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:27

Hej Christian

Jeg ved godt, at du ønsker at starte helt fra bunden, men hvis du ønsker at "hæve" det udgangspunkt, du starter fra, kan jeg anbefale Golden Planet. Du får her en løsning hvor der er brugt meget tid på at optimere løsningen, samtidig med at du selv kan give dig i kast med at tweake løsningen efter dit eget behov.

Herudover kan jeg anbefale dig at søge mere information på www.openforum.dk

God fornøjelse med projekt OSCommerce (som bestemt ikke er forældet...)

Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 06:57

Inden du går i gang ville det måske også være en ide at kigge på magent, www.magento.org et helt nyt system som skulle være rigtig godt!

Tilmeldt 2. Apr 08
Skrevet kl. 17:31

Ingen som har erfaring med hvilke webhotel som køre godt med Oscommerce? - Har kigget på Goldenplanet, men som sagt vil jeg gerne installere butikken selv fra bunden, så jeg selv ejer det hele og ikke er afhængig af en udbyder.

Jeg er stadig ikke interesseret i andre shopløsninger end Oscommerce;o)

Mvh Christian

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:00
Den fungerer fint på internet123.dk servere :-)

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 2. Apr 08
Skrevet kl. 18:18

Tak Mathias Smile

Men jeg kan se de køre med MySQL 5 - giver det ikke en masse problemer? Har læst mig lidt frem til på Openforum, hvordan man kan pille lidt hist og pist så det fungere med MySQL 5 men umiddelbart synes jeg det ser besværligt ud - det er det måske ikke? Noget du har erfaring med?

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:52

Arbejder med online salg og design.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)