Hej Jeg har for nylig søsat TheLoopBox.com, som sælger licensbaseret musik. Jeg har kørt en AdWords kampagne i godt en uge, nu og reklamerer primært med nogle gratis demo pakker for at få nogle folk indenfor. Håbet er selvfølgelig at folk vil komme tilbage senere, og betale for andre produkter. Det er derfor lidt Shareware agtigt med en gratis prøvemulighed.
Trfikken har egentlig været OK, men der er to ting jeg er noget i tvivl om.
1) Siden konverterer meget dårligt. Der er desværre stadig et stykke vej op til 1/2%. Jeg har regnet med at det vil tage tid for at få "omvendt gratisterne". Men er der nogen, som har erfaringer med hvor lang tid det typisk tager (eller har taget for jer) før shareware kunder bliver til betalende kunder?
2) Over 50% af de besøgende forlader siden igen inden der er gået 30 sek. Jeg kender mit eget surfmønster, og ved at man tit skrider hurtigt, men hvad siger jeres erfaringer? Er det normalt? Og hvad kan jeg øre for at få folk til at blive hængende i længere tid?
Den side folk kommer ind på fra AdWords annoncerne er denne.
mange hilsner
kim
TheLoopBox.com
|
Shareware konvertering ?
Præsenter dem for dit koncept med en kort og præcis "elevatortale". Jeg har ikke hentet pakkerne, men hvad hedder filerne deri? Måske var det fedt hvis alle filerne hed noget med theloopbox_beat1.wav eller noget i den stil, så dem der henter pakken og skrider igen nemt kan huske hvor de har fået deres loops fra? Det var bare lige lidt hurtige skud fra hoften :-) /Morten |
|
Hej Kim, Jeg tror at der er to ting som kan forbedre konvertering:
Jeg vil vide 100% hvor jeg skal henvende mig hvis jeg er utilfreds med en handel, eller vist noget er gået galt. En e-mail adresse er ikke nok. Mystiske firmaer uden adresse handler jeg ganske enkelt ikke med. Især ikke med mit kreditkort!
Din adresse kan man jo alligevel se med et WHOIS opslag på domænet, så hvorfor holde det hemligt i din forretning?
mvh Carsten |
Hej Jonathan og Carsten Tak for responsen! Ja, jeg synes også konverteringen er for sløj. Tror dog stadig at der er en periode hvor folk skal prøve de gratis ting. Det er måske noget andet at sælge en fysisk vare, som folk ofte kender i forvejen. Men jeg ved det ikke. Når du snakker om design, mener du så grafisk eller strukturen? Og på hvilken måde kan du evt. bidrage. Skyd evt. en PM. :-)
Carsten, du har ret. Det er fordi jeg sysler med en profilside, der i detaljer præsenterer undertegnede, men der sker vel ikke noget ved at smide kontakt adresse på i mellemtiden. Det vil jeg gøre.
mvh
kim
TheLoopBox
|
|
|
Hej Brian Jeg sender nyhedsmail ud til alle som har tilmeldt sig. Indtil videre kun ét enkelt, men jeg har jo også kun været "på" i en uges tid nu. Har overvejet om jeg skal skære de gratis ting væk fra starten, og kun tilbyde gratis loops til dem som tilmelder sig nyhedsbrevet. Er dog lidt bange for at skræmme for mange væk på den konto.... Mange udleverer ikke sådan bare deres email. Mig selv inklusiv :-)
mvh
Kim
|
Hej Kim, Har du prøvet at klikke på den, som kommer øverst på Googles søgeresultater; loops.net?
Her mener jeg, at du finder noget af forklaringen (selv om de har et rædselsfuldt design efter min smag). Men de gør noget godt - der er masser af action lige fra starten:
Der er ikke så meget tvivl om, hvad de gerne vil have mig til - på din side er det første jeg ser et "Special offer" til 40$.
Uden at være prof på det område, så mener jeg, at du skal tage et valg omkring dit Most Wanted Respons (MWR) - er det nyhedsbrevet, download af free sample eller er det direkte salg af den licenserede version?
Er det det sidste, så skal du bygge meget bedre op til det, så det bliver lettere for mig at vurdere "whats in it for me?".
Med venlig hilsen
Claus |
Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com
http://loops.net/ og http://www.loops.net/ Det er to helt forskellig websites... ret underligt.... |