Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messenger som support mulighed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er :D

Ville lige høre om idéen med messenger som support er en god løsning? Selvfølgelig ikke som stand-alone, men et suplement til kontakt.

Er der nogle der bruger det eller overvejer det? 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 07:46

Jeg bliver ALTID glad når jeg kan få en af mine leverandører på messenger. Så ved jeg, at hjælpen altid er meget nær - og det synes jeg er rigtig positivt. Men det har jo altså en bagside for dig - for den supportform kræver ganske enkelt, at du svarer på den ret hurtigt...

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:29

Vi bruger det meget, både til kunder og leverandører. Som Mattias skriver, så kan vi hurtigt og let komme i kontakt med dem. Omvendt kræver det også, at du er klar til at følge op på de henvendelser der kommer den vej fra.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:55

IM er som udgangspunkt møntet på en-til-en kommunikation, hvor parterne som regel har en eller anden form for relation til hinanden. IM som salg - og kundeservicekanal til besøgende i en webshop, kræver at den besøgende i et vist omfang giver afkald på sin anonymitet ved at lade virksomheden tilmeldes sin "venne-liste".

For virksomheden betyder det også, at den besøgende kræver en form for hurtig respons på henvendelser, så man skal sidde klar ved tasterne, når henvendelserne kommer.

Hvis man efterhånden sidder flere og supporterer besøgende via IM, så giver det lidt problemer, når man vil måle ens ressource-forbrug på denne kontaktkanal og hvad udbyttet så har været. Har vi chattet for at chatte eller har vi målt os frem til at kundeloyaliteten øges, og at der er en direkte sammenhæng mellem IM chats og konverteringsgraden og har det haft en indvirkning på den gennemsnitlige ordrestørrelse.

Men ellers vil jeg sige, at hvis man lige er i opstarten og vil prøve sig lidt frem med forskellige kontaktmuligheder, så er det da udemærket. Jeg har selv Skype smidt på min hjemmeside, og når chat-softwaret vil som jeg vil, at integrere dette også.

Held og lykke med det. 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:58

Hej,

Messenger er måske en god idé at bruge til leverandører og faste samarbejdspartnere, men - i mine øjne - en ret dårlig idé i webshop, henvendt til kunder.

Jeg har netop implementeret chat-support-softwaren LivePerson(www.liveperson.com) hos www.designerure.dk - Det er langt nemmere at integrere, designe osv. Enkelte af de features der følger med er:

- Gode statistikmuligheder. Find ud af om frafaldet i betalingsprocesserne bliver mindre, hvor mange chats der bliver til reelle kunder osv. (dette foregår gennem en synkronisering med Google Analytics). Dette er absolut en af de bedste features. Det handler selvfølgelig om at levere en god service, men først og fremmest handler det at konvertere en større andel af dine besøgende til kunder - Det kan LivePerson/chat support hjælpe dig med

- Rigtig gode designmuligheder. Design chatknapper og vindue fuldstændig som du vil. Det giver et meget mere professionelt indtryk af din webshop.

- Aktiver kunderne. I LivePerson kan du se, hvis en person har brugt lang tid på fx en af siderne i betalingsprocessen(personen må givetvis være i tvivl om noget) - Du har mulighed for at spørge den besøgende om han skal have hjælp.
Aktiveringen sker bedst gennem at placere chatknapper og links strategisk rigtige steder - At spørge folk om de vil chatte, kan virke for anmassende for nogen.

- Mail, hvis du er offline. Så snart du logger af, ændrer knappen sig - De får nu samme type chatvindue op, nu med mulighed for at sende en mail.

Det var bare nogle af de mest åbenlyse fordele ved systemet. Programmet koster 100$/måned, men kan sagtens betale sig ind - Også ved salg af parfumer.

Du skal være velkommen til at kontakte mig uforpligtende. Jeg er officiel reseller af LivePerson, så jeg kan give dig et afslag i prisen, såfremt du skal være spændende. Jeg kan ligeledes være behjælpelig under implementeringen.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:01

Messenger kan sagtens være en god ide, men i mine øjne er onlineparfume.dk's behov for denne type kommunikation, en helt anden en fx. Moskjærs.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:11

Det lyder meget interessant, men tror ikke det er det jeg opgradere til lige nu. :D

Skal huske dig, hvis det bliver aktuelt

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:25

Som Martin selv siger og skriver, at det "MEGET" vigtigt at havde et godt netværk, jeg benytter konstant Messenger, jeg kan 10X bedre få et godt forhold til en leverandør, kunde, ol. over MSN ind via mail.

Derudover passer mit firma målgruppe meget med Messenger "top" målgruppe og man kan derfor få hver enkel kunde til at føle sig speciel via messenger i stedet for alm. e-mail.

Men jeg vil lige gemme linket til Liveperson.com, det kunne blive en fremtidig investering ,, flot lavet :)  stor ros herfra !!!

Forsat god aften :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)