Hej,
Messenger er måske en god idé at bruge til leverandører og faste samarbejdspartnere, men - i mine øjne - en ret dårlig idé i webshop, henvendt til kunder.
Jeg har netop implementeret chat-support-softwaren LivePerson(www.liveperson.com) hos www.designerure.dk - Det er langt nemmere at integrere, designe osv. Enkelte af de features der følger med er:
- Gode statistikmuligheder. Find ud af om frafaldet i betalingsprocesserne bliver mindre, hvor mange chats der bliver til reelle kunder osv. (dette foregår gennem en synkronisering med Google Analytics). Dette er absolut en af de bedste features. Det handler selvfølgelig om at levere en god service, men først og fremmest handler det at konvertere en større andel af dine besøgende til kunder - Det kan LivePerson/chat support hjælpe dig med
- Rigtig gode designmuligheder. Design chatknapper og vindue fuldstændig som du vil. Det giver et meget mere professionelt indtryk af din webshop.
- Aktiver kunderne. I LivePerson kan du se, hvis en person har brugt lang tid på fx en af siderne i betalingsprocessen(personen må givetvis være i tvivl om noget) - Du har mulighed for at spørge den besøgende om han skal have hjælp.
Aktiveringen sker bedst gennem at placere chatknapper og links strategisk rigtige steder - At spørge folk om de vil chatte, kan virke for anmassende for nogen.
- Mail, hvis du er offline. Så snart du logger af, ændrer knappen sig - De får nu samme type chatvindue op, nu med mulighed for at sende en mail.
Det var bare nogle af de mest åbenlyse fordele ved systemet. Programmet koster 100$/måned, men kan sagtens betale sig ind - Også ved salg af parfumer.
Du skal være velkommen til at kontakte mig uforpligtende. Jeg er officiel reseller af LivePerson, så jeg kan give dig et afslag i prisen, såfremt du skal være spændende. Jeg kan ligeledes være behjælpelig under implementeringen.