Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter kursus.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle amino folk.

jeg er en fyr som går med tankerne om at starten en tøjbutk. med mode og streetwear.

inden jeg hopper ud i det kunne jeg godt tænke mig at komme på  et iværksætter kursus. er der nogen som har et godt sted i Københavns området gerne aften hold.

håber i kan hjælpe mig

MVH

Nicklas Rommedahl

n.rommedahl@gmail.com

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:41

Hvad er det for nogle værktøjer du mener du mangler for at kaste dig ud i projektet?

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra København SV
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:20

viden omkring følgende.

- buget

- opstart

- cvr reg.

- indkøb - evt kommitions aftaler

i det hele taget gode råd.

det skal siges at jeg kunne tænke mig at starte noget inden for detail med tøj fashion og street wear.

MVH

Nicklas

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:29

Et iværksætter kursus kan være meget godt, men med et så stort vidensbehov tror jeg det bliver svært af få alt afdækket på et kursus. Så du skal nok afsætte tid=penge til mere end et.

Det er svært hvis ikke man har nogen foregående viden om hvordan man udarbejder et budget, så der vil jeg nok søge hjælp fra nogen med branche kundskab. Har man ingen kendskab til regnskab, ville jeg nok anbefale at outsource det.

Opstart, ja drop undskyldninger og se at komme i gang. Når du nu vil starte, jeg går udfra en fysisk butik, så gå allerede nu i gang med med at kikke efter lokaler, leverandører osv.

CVR registreringen er nok det nemeste af det hele, du udfylder denne blanket: http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf og sender den ind til eos. Du skal dog have gjort op med dig selv, hvilken virksomhedsform du vil benytte. 

Du skal huske at du bevæger dig ind på et marked hvor der er uhyggeligt mange MEGET veletablerede spillere, så gå en tur, lur på hvad andre gør, skriv ned hvad du ikke syntes er i orden - eller de ting som er thumbs up :)

Håber du kan bruge det til noget.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:54

Hejsa,

Det lyder super spændende det du har gang i - og jeg forstår UDMÆRKET at du søger sparring og lidt erfaringsudveksling inden du kaster dig ud i det. Mit råd er, at tage fat i den gratis hjælp og sparring du kan få i allerførste omgang.

Klik på linket her allerførst:  http://www.startvaekst.dk/forside/0/2/0/1

Du kan vælge Hovedstadsregionen og så tror jeg godt du kan finde forskellige tilbud du kan deltage i, enten gratis eller meget billigt. Uanset kan du altid ringe og høre hvor de kan "sende dig hen" for informationer, vejledning, rådgivning, sparring... og så videre :)

Det er også altid en god ide at søge ind i netværk - jeg kan kun tilbyde dig at deltage i vores eget iværksætternetværk her i Århus, som er startskuddet til flere rundt om i landet. Men de er på vej og vi håber på et i København efter sommerferien. Så kommer du ikke videre inden da, så kan det være en ide at deltage i et iværksætternetværk - netop for sparring og erfaringsudveksling.

God fornøjelse og GOD VIND - jeg håber det kommer til at gå rigtigt godt :)

Mange hilsner
Janet
www.7morgen.dk     netværk der virker!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:54

Hej Nicklas

VeI modsætning til Steffen vil jeg fraråde dig til bare at kaste dig ud i det, hvis det er noget, du vil satse på. Du er helt på rette spor og starte med et kursus om iværksætteri og hvordan du skal takle de områder, du gerne vil vide noget mere om. På Arbejdsformidlinger rundt omkring har de en masse materiale og der kan du også se, hvordan du kommer videre. Der er også en del på internettet og startvaekst.dk, som du fik anbefalet er også et godt sted at starte. Der var engang en CD-rom om opstart "Firmastart", der kunne bestilles og modtages gratis forskellige steder fra. Jeg ved ikke om den stadig eksisterer, men der var en masse værktøjer og vejledning. 

Pøj pøj.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)