Et iværksætter kursus kan være meget godt, men med et så stort vidensbehov tror jeg det bliver svært af få alt afdækket på et kursus. Så du skal nok afsætte tid=penge til mere end et.
Det er svært hvis ikke man har nogen foregående viden om hvordan man udarbejder et budget, så der vil jeg nok søge hjælp fra nogen med branche kundskab. Har man ingen kendskab til regnskab, ville jeg nok anbefale at outsource det.
Opstart, ja drop undskyldninger og se at komme i gang. Når du nu vil starte, jeg går udfra en fysisk butik, så gå allerede nu i gang med med at kikke efter lokaler, leverandører osv.
CVR registreringen er nok det nemeste af det hele, du udfylder denne blanket: http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf og sender den ind til eos. Du skal dog have gjort op med dig selv, hvilken virksomhedsform du vil benytte.
Du skal huske at du bevæger dig ind på et marked hvor der er uhyggeligt mange MEGET veletablerede spillere, så gå en tur, lur på hvad andre gør, skriv ned hvad du ikke syntes er i orden - eller de ting som er thumbs up :)
Håber du kan bruge det til noget.