Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved boligkøb ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg ville høre om der er nogen som kender reglerne ved bolig køb godt, jeg sad nemlig og tænkte på følgende.
Hvis mit ApS køber en lejlighed (el. investeringsejendom) til eks. 4 mill, er der så moms på dette altså ville jeg kunne afregne 25% negativ moms på lejligheden, det som jeg her tænker på er at hvis det kunne lade sig gøre så ville man i det givne tilfælde få 1 mill tilbage på momsen, og det koblet sammen med de rentefradrag som lånet ville give i regnskabet så ville man kunne investere uden at skulle have en krone op af lommen, mere eller mindre... Det lyder næsten for let, så er der noget jeg har misforstået ??

MVH

Cummings
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:02

Jeg kan ikke svare helt konkret på dit eksempel men jeg kan komme med lidt andet du måske kan bruge.

For at kunne fratrække momsen skal du selvfølgelig være momsregistreret, dette kræver at du har momspligtig aktivitet. Uden at vide hvad dit ApS laver lyder en investeringsejendom mere som noget for et holding selskab.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:46

Dato: 3/19/2006 12:40:20 AM Forfatter:cummings Hej alle, Jeg ville høre om der er nogen som kender reglerne ved bolig køb godt, jeg sad nemlig og tænkte på følgende. Hvis mit ApS køber en lejlighed (el. investeringsejendom) til eks. 4 mill, er der så moms på dette altså ville jeg kunne afregne 25% negativ moms på lejligheden, det som jeg her tænker på er at hvis det kunne lade sig gøre så ville man i det givne tilfælde få 1 mill tilbage på momsen, og det koblet sammen med de rentefradrag som lånet ville give i regnskabet så ville man kunne investere uden at skulle have en krone op af lommen, mere eller mindre... Det lyder næsten for let, så er der noget jeg har misforstået ?? MVH Cummings

Ja der er noget du har misforstået. Der er ikke moms på købesummen på ejendommen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)