Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af eksisterende patent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min idé er ikke ny, der ligger et patent der ophører til maj 2009.

Men mit spørgsmål er;

Må jeg allerede nu starte på udviklingen af det patenterede produkt, så jeg er klar med produktet i 2009?

Eller skal jeg have en tilladelse fra patentindehaveren? (patentet er i dag i licens hos et firma)

Hvis jeg skal have fat i indehaveren, giver man så indehaveren en andel i det nyudviklende produkt i en årrække eller hvordan foregår det?

Ha en skøn solskinsdag

Pernille

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:40

Kan de vide, om du er ved at udvikle på det patenterede produkt?

Iøvrigt siger min logik mig, at eftersom de ikke kan vide det, så burde du jo kunne videreudvikle på det og dagen efter patentets udløb markedsføre din forbedrede version? Du kan jo altid sige, at du blot tænkte over tingene i nogle timer og så var sagen klar. Wink

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:00

du må altid videreudvikle og endda kopiere patenterede ting, så længe det er til privat eller forskningsbrug.

Men et patent dækker kun de lande det er tegnet i. DK er ikke altid med her.Så måske skal du lige tjekke det geografiske område først

vil gerne være anonym

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:20

Jeg kan ikke se noget problem. Hvis du videreudvikler det, så er det vel ikke omfattet af patentet.

Jeg sidder pt. selv med et lign. projekt, som vi er ved at skrive patentansøgning på...

Mvh. Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)