Hej Bent, Du skal lige vide at jeg aldrig har stillet spørgsmåltegn ved din viden og kompetance. Jeg kan også se du har ret når man ser på de faktiske afgørelser og ligningsvejledningen. Tak for din tid og de mange runder på denne debat. Det har været rart at have din dybtgående indsigt. Hvordan arbejder du? Kan man få lavet en konsultation med dig hvor du kan give skatterådgivning for enkeltmandsvirksomheder? //Jan |
Nej nej. Det der irriterer mig i denne og lignende sager er ikke dig, men Skat. Det er under al kritik at Skat - eller folk hos Skat - giver folk forkerte informationer og særligt på sådan noget som det her hvor det påvirker dit dispositionsmønster. Er du fræk beder du hende om at bekræfte sit svar, evt. via et bindende svar.
Vedr. det andet spørgsmål: Ja og nej. Naturligvis kan jeg godt lave rådgivning for enkeltmandsvirksomheder og gennemgå et regnskab og jeg gør det også gerne. Det normale er dog at jeg gør det via de revisionsfirmaer jeg arbejder for hvorimod det jeg laver for private typisk er mere omstruktureringsløsninger, generationsskifteløsninger og skattesager. Dvs. egentlige projekter. Men jeg er da åben hvad det angår.